Aviseringar
Rensa alla

Tumörer?


Ämnesstartare

Egentligen känns det inte rätt att behöva ställa så pass allvarliga frågor här det är ett fall för veterinären men min syster är otroligt seg på att ta sig iväg, så jag gör det ändå.

Min syster har en schäfer som i år blir 8år. Tidigare dök det upp en miniknöl på ena frambenet, hon har haft den ett bra tag. Vet ej om min syster kollat upp den. Nu för ett tag sen dök det upp en lika liten knöl vid ena ögat, lite nedanför. Hennes ögon har börjat rinna vet inte om det kanske har något samband? Hon har inte åkt till veterinär och undersökt knölen vilket jag tycker att hon borde göra.

Nu imorse när hon stod och mös med hunden upptäckte hon en stor knöl bakom ena frambenet. Precis där i "vecket". Den är ungefär lika stor som ett ägg, den sticker inte ut lika mycket som de mindre knölarna. De mindre knölarna är mer på utsidan av kroppen medan den här stora är på insidan.

Kan det vara cancer? Hon är ju relativt gammal så kan det ha med åldern och göra? Spelar det någon roll om knölen är "rörlig" eller ej? Hon verkar inte ha ont utav den då hon har lekt runt som en galning idag ute och när man tar på den reagerar hon inte alls.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vi kan inte ställa en diagnos, övertala din syster att ta hunden till veterinären, annat vore idiotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vi kan inte ställa en diagnos, övertala din syster att ta hunden till veterinären, annat vore idiotiskt.

Nej det vet jag, tänkte bara om någon varit med om liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen aning
men knölar är inte bra
Tag till veterinär snarast


   
SvaraCitera

har ej sett din hunds knölar
och är ej veterinär
kan vara typ vad som helst
farligt el ofarligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Tag till veterinär snarast

Hon ska åka iväg! [y]


   
SvaraCitera