Aviseringar
Rensa alla

Tunghäfta - under en 'dejt'


Ämnesstartare

Har 'dejtat' en viss kille ett par gånger men även om jag trodde det skulle bli bli bättre ju mer man sågs så vart det inte fullt så enkelt.

Han talar öppet om förhållanden han haft/hur det gick och verkar vara väldigt ärlig. Vi har lärt känna varandra på ytan och han har t.o.m erkännt lite hur det känns att "umgås/vara med mig"(positiva saker) men det är inte där skon klämmer, utan snarare att jag inte vet vad för KUL jag ska säga... som jag normalt annars lyckas med.

Jag har humor med mina närmare vänner och t.o.m med vissa främlingar då jag brukar ta för mig/inte vara blyg - men när det kommer till honom så är jag rädd/nervös att säga något dumt/fel och är då hellre tyst eller skrattar åt hans skämt... känner mig löjlig/patetisk i dem situationerna! Det står liksom helt still i tankeverksamheten, allt fokus är på honom men jag lyckas inte komma på något kul att säga, upplever jag.

Jag önskar jag kunde vara mer avslappnad vilket jag tror kan bli möjligt om vi träffas mer men frågan är om han inte tappar suget innan "något ens har börjat" för jag är så 'asocial'. Visserligen är han själv inte så social med mig för han pratar enbart (via datorn) när han vill träffas - aldrig på någon sajt eller så. Men om jag bortser från det så vill jag verkligen att det ska fungera, för jag gillar honom och tycker han verkligen är speciell och kan vara "den rätte för mig". Det finns ömsesidig attraktion jag märker vi båda försöker bygga vidare på... Det är inte som att jag redan är kär - men kan bli.

Tilläggas bör att: han är 22 år, jag 19. Vi har inga gemensamma vänner, han bor själv, jag hemma men vi har en del liknande intressen. Även om våra livsstilar trots allt skiljer sig ganska mycket åt (jag är den nyttiga/han tvärtom) så dras vi till varandra.

Så, vad kan man säga för (SPECIFIKT) under en träff som är kul och lättsamt/underhållande? Säg exakta ämnen/eller repliker, tack.


   
Citera
Ämnesstartare

brunettella:

Så, vad kan man säga för (SPECIFIKT) under en träff som är kul och lättsamt? Säg exakta ämnen/eller repliker, tack.

Alltså det beror ju på hur gamla ni är. Men annars så har du väl märkt ifall ni har något gemensamt ni kan prata och disskutera om.

brunettella:

Jag önskar jag kunde vara mer avslappnad

Lättaste sättet är alkohol ifall ni är tillräckligt gamla (och rika) kan ni ju typ äta på resturang och dricka lite till för att lätta på trycket så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brunettella:

Så, vad kan man säga för (SPECIFIKT) under en träff som är kul och lättsamt? Säg exakta ämnen/eller repliker, tack.

Börja prata politik eller religion med honom! Då kommer ni säkert att prata länge o väl (förhoppningsvis så är du Höger o han Vänster)...

DeathOrGlory:

Lättaste sättet är alkohol ifall ni är tillräckligt gamla (och rika) kan ni ju typ äta på resturang och dricka lite till för att lätta på trycket så att säga.

Eller det ja, efter ett helrör så är det svårt o va tyst [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Eller det ja, efter ett helrör så är det svårt o va tyst [smile]

Haha nog lär du prata lite iaf.


   
SvaraCitera

nazgul:

Eller det ja, efter ett helrör så är det svårt o va tyst

Så länge man inte däckar då [bigcheers]


   
SvaraCitera

en redig juicagrogg innan du åker och "jack" i innerfickan så löser det sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är fel ute att försöka lära in specifika repliker innan man träffar någon. Det blir krystat, och det kan ju komma till en situation där det inte fungerar att säga en viss sak eller dra ett visst skämt utan att det blir awkward.

I värsta fall får du väl säga till honom att du får hjärnsläpp ibland.
"Så tokigt det kan bli", typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Padee:

en redig juicagrogg innan du åker och "jack" i innerfickan så löser det sig.

UnclePadda:

I värsta fall får du väl säga till honom att du får hjärnsläpp ibland.
"Så tokigt det kan bli", typ.

Vi har varit på samma fest men då stod han och var mest tyst även om vi hälsat och stod brevid och han kollade ibland på mig... Jag fick köra med frågor och sånt, men det kändes fan jobbigt att han inte visade något intresse alls förutom innan på kvällen då han ringde en gång för att säga att han var på samma fest. Vad ska det betyda liksom? Han är inte blyg, men han gillar väl inte mig egentligen... Endå ger han dubbla budskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera