Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing


Ämnesstartare

Hejsan!
Det är så att jag ska pierca tungan om drygt 3 veckor och jag har lite frågor till er som har tungpiercing [smile].

1. Gör det ont? Jag vet att det varierar från person till person men jag vill endå veta vad just du tyckte [rolleyes]

2. Hur länge är tungan svullen?

3. Kan svullnaden bli mindre eller gå ner om man suger på is och äter isglass såsom twister och piggelin?

4. När kan man äta fast föda?

5. Hur kändes det när dom precis tryckt igenom nålen? Sved det eller något liknande? [crazy]

6. Är det något speciellt man ska tänka på under läkningstiden?

Så det var dom frågorna som virrar runt i huvudet just nu, jag har ganska hög smärttröskel och är inte ett dugg rädd. Bara det att jag kommer vara otroligt nervös [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

vad tusan... 14 år o pierca tungan...
vet mamma o pappa om det?


   
SvaraCitera

tessan97:

1. Gör det ont? Jag vet att det varierar från person till person men jag vill endå veta vad just du tyckte

Mja, de kör ju trots allt en nål genom tungan så lite ont gör det, men man blir positivt överraskad för det är ungefär lika smärtsamt som att bita sig i tungan.

tessan97:

2. Hur länge är tungan svullen?

För mig var den svullen i två veckor.

tessan97:

3. Kan svullnaden bli mindre eller gå ner om man suger på is och äter isglass såsom twister och piggelin?

Det vet jag inte, för jag prövade aldrig.

tessan97:

4. När kan man äta fast föda?

Ja, det kan man. Käkade pizza dagen efter att jag gjort min. Men man får lära sig äta på nytt, för annars biter man i staven/tungan, och det gör ont.

tessan97:

5. Hur kändes det när dom precis tryckt igenom nålen? Sved det eller något liknande?

När de stack, ja. Men det sved ännu mer när de drog ut nålen, och satte i smycket.

tessan97:

6. Är det något speciellt man ska tänka på under läkningstiden?

Du måste ta en mun vatten efter att du ätit eller druckit något, du får inte dela flaska, glas med någon annan, du får lov att skölja munnen med en (för mig iaf) mintig mörkt klarblå vätska. Inget hångla, inget oralsex. Ingen rök/snus/alkohol. Och eventuellt mer saker som jag har glömt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch sluta du är ju 13-14.
+ tungpiercing är the thing to get om man vill se lite extra wt ut.
Enligt min mening då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

vet mamma o pappa om det?

Jarå dom har gett tillåtelse [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Nja, det kändes ju, men jag tycker inte att det var så farligt.

2. Det beror från person till person, men ca 1 vecka tills den inte är svullen alls längre.

3. Ja, det rekomenderas!

4. Det är också olika från person till person, själv åt jag samma dag jag piercade mig, det var inte så lätt, men det gick, men ifall du ska äta så var väldigt nogran med att skölja ur munnen.

5. Det stack till, men inte mer än så, hade förväntat mig att det skulle göra mycket ondare.

6. Är det något speciellt man ska tänka på under läkningstiden?


   
SvaraCitera