Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing??


Ämnesstartare

Joo .. Jag vill ju ha en tungpiercing, mamma har gått med på det & allt. Men jag tror att min ''sträng'' under tungan är för lång?? O.o
Vad skulle hända om man piercar igenom den & den går av??


   
Citera

Då är det kört.


   
SvaraCitera
Tyrael

Det du pratar om heter TUNGBAND, så du kan ju söka runt lite själv så lär du hitta en del.

http://www.hamsterpaj.net/diskussionsforum/ungdom/haelsa_kropp_pubertet/operera-strngen-som-sitter-under-tungan/sida_1.php:

​Jag klippte av tungbandet själv med en frisörsax.. Det läkte utan problem. Säger inte att du ska göra ett liknande idiotiskt drag, bara att det läker väldigt bra i munnen. Inte så det kommer ta ett halvår innan du kan pussa på någon igen. Du behöver inte heller göra det, finns inget sexigt med en tunga i halsen ändå. Dock om den inte kommer utanför munnen är det lite trist antar jag.

Det positiva med att ha kvar strängen är väl att man inte kvävs av sin egen tunga om man svimmar på rygg.

Kolla med en läkare om du behöver klippa den, vissa har talfel pga för kort sträng och får då klippa av den.


   
SvaraCitera

Kan du inte lita på att personen som piercar har koll på den saken och skulle varna dig för eventuella skador, problem? Om jag inte kunde det, skulle jag inte pierca mig hos den personen.


   
SvaraCitera

Man piercar precis bredvid tungbandet.. Och om det skulle vara så att din tunga var för kort pga av tungbandet kommer dom att säga det!


   
SvaraCitera

De piercar igenom, np


   
SvaraCitera