Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing frågor


Ämnesstartare

Har länge funderat och är jättesugen på att ta hål i tungan och har lite frågor till er med tungpiercing

1. Största skälet till att jag inte tagit än är att jag kan tänka mig hur gaaaaaaaaleett ont de måste göra... Så .. hur illa ställt med smärtan?
2. Pris? Kostar?
3. Läkningstid? Hur lång tid tar det tills tungan är helt återställd och normal

4. TILL ER ANDRA - vad tycker ni om tungpiercing?

Image


   
Citera

Gjorde en tungpiercing för 2 veckor sedan.

1. Nej, det gör inte ont att göra den. Tyckte att det gjorde ondare att ta vanliga hål i öronen [crazy] men gissar att det är individuellt. Dagarna efter gjorde det lite ont att äta (varm, hård mat) och prata, eftersom tungan blev svullen och man inte riktigt kunde styra den. Det började bli bättre efter ca fjärde dagen, och var helt bra efter lite mer än en vecka.

2. Min kostade 490 kr, och då ingick smycke och munskölj.

3. Har blivit informerad att det tar 4-6 veckor för tungan att läka.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. nej, själva håltagningen gör inte ont alls. Att det är ömt en vecka efteråt är något man lätt kan ta.

2. tror mina kostade 400 styck, inte helt säker dock.

3. efter två veckor pratade jag exakt likadant som innan.


   
SvaraCitera

1. nej jag tycker inte det gjorde ont,
2. tog min i L.A, $26 😀
3. för mig var det bara svullet typ första dagen så då får man ju äta yoggi o så.. men sen gick det över. absolut inte flera veckor :S
[smile]


   
SvaraCitera

1. mina kompisar som har tagit säger att det inte alls gör ont när dom gjort det hos en riktig piercing salong. jag gjorde mitt själv på mig själv och jag tyckte bara att det sved till, gjorde inte alls ont. sen skulle jag kunna tro att det gör mindre ont när man gör det på riktigt.
2. 500 kronor ungefär..
3. det beror nog på, första svullnaden när den är som värst är nog efter en vecka.. men den brukar inte bli helt normal fören om ungefär 2 veckor. jag fick problem med att äta i tre dagar eftersom det kändes som att man skulle svälja tungan, haha.

ett tips är att använda mun-skölj (SB12 tex) i en månad efter varje gång du ätit, pussats osv, haha. då försvinner bakterierna och det läker mycket finare och snabbare.

jag gillar att ha den, den är rolig att leka med. dock så förstörs tänderna om man inte är försiktig. min pojkvän varken tycker om den eller hatar den. det är nog upp till var och en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att tungpiercing är sjukt snyggt! vill själv skaffa men vågar inte [sad]
go for it!


   
SvaraCitera

1. det gör inte ont alls.
2. 450-500 kr
3. tar ungefär 10 dar tills svullnaden har lagt sig, men helt läkt är väl 4-6 veckor, om jag inte minns fel 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mamma och mina syskon har tagit hål i tungan alla 4, och alla sa att det gjorde ondare att ta hål i öronen.

Mellan 300-500 beroende på var du är :p

Mellan 1 vecka / 10 dagar har svullnaden gått ner [smile]


   
SvaraCitera

lite sugen blir man [cheers][cheers]


   
SvaraCitera