Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing - Frågor


Tungpiercing:

Hur troligt?

Inte särskilt, den där måste vara riktigt ordentligt misskött [shake]

Tungpiercing:

Ofta folk går runt och tänker så?

Folk har alltid massa åsikter om allt, bara och inte bry sig om det.

Tungpiercing:

tungpiercing

Man sluddrar och mat fastar i den i början (några dagar) tungan blir liksom ínte styrbar. Man får vara försiktig när man tuggar och försöka undvika att leka med den. Kan tänka mig att tandköttet skadas om piercinger skaver mot det sen, men byt till en kortare stav efter ett par veckor så fixar det nog sig. [smile]


   
SvaraCitera

1. Jag har hört att om "strängen" under tungan är för kort så är det ingen bra idé att ta hål, är det en myt? Och om inte, vad kan hända?
- ingen aning, har hört att man inte kan ta hål då så det vore ju rätt svårt att ta hålet då ^^

2. Har även hört att tungan är den delen på kroppen som läker ihop snabbast? Så alltså, då jag senare tar ut piercingen så kommer hålet läkas ihop och det kommer inte synas att jag haft hål där, eller?
- Det läker ihop sjukt fort. fibblade med staven en gång o efter tio minuter-en kvart hade det läkt ihop i mitten o.O fick jag trycka igenom igen! [bigsmile]

3. Vad är riskerna med att ta hål i tungan? Kan man börja läspa? Kan det träffa någon farlig nerv? Om jag får en jäklig infektion, är det farligt?
- man kan börja läspa. det är dock inte vanligt.
träffa farlig nerv, nix, inte om en erfaren piercare gör det.
infektion är extremt ovanligt, men som det hänt typ 2 gånger nånsin att tungan svullnat upp i halsen o personen dött, det är nog rätt farligt! [smile]

4. Just nu är min tunga helt len, utan sprickor och sånt, gör piercingen att den blir sprickig osv?
- sprickig :S nej. men det blir en insjunknad där övre kulan är. FULT! men rätt oundvikligt.

5. Vill ju verkligen inte heller riskera att någon tand går av, om jag inte leker med smycket och biter på det, vad är det då som kan göra att jag biter av en tand? Är chansen stor liksom? =P
- det fastnar nåt mellan tanden o du tuggar samtidigt som du försöker ta bort det med tungan = KRAS! (hänt mig några ggr). när man tuggar "fel" liksom.

Läste att tungan har mycket blodkärl, vad är risken med tungpiercing då?
- jaa du [shake]

Beroende vars man tar hål i tungan, tex långt fram, bidrar det till talsvårigheter?
- långt fram är större risk för läspning, tror jag.

Vars är vanligaste placeringen av tungpiercing, mitten, långt fram, långt bak?
- mitten? 😛 jag har lite längre bak än andra, men ja. det är olika. beror på hur tungan ser ut.

Gör tungpiercingen så man kan få dålig andedräkt, och isåfall hur? Liksom det är ju bara en liten plopp.
- haha. nej det kan den inte. bara i början när det läker, då ser tungan åt helvete ut i nån vecka [y]

Fastnar mat i piercingen?
- nej.

Kan smaklökarna förstöras? (Läste det någonstans…)
- om du kör igenom med en rostig och trubbig nål kanske.

Skadas tandköttet av piercingen?
- inte mitt iallafall. gommen skadades när jag bytte till en glansig trubbig kula så skavde jag upp en gång.

Måste man vara försiktig när man tuggar? Vill inte riskera mina tänder =P
- skrev om det ovan.


   
SvaraCitera