Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercing i sommar!


Ämnesstartare

Har bestämt mig för att pierca tungan efter gymnasiet (går sånglinje och har inte riktigt tid för någon läkeprocess just nu). [ops]
Vet också att det antagligen finns massa sådana här frågor men jag orkar inte riktigt leta just nu! [smile]

Jag behöver hjälp med:
1. Vilken studio i Malmö eller Lund tycker ni är bäst?
2. Vad är viktigt att tänka på innan man piercar sig och direkt efter?
3. Hur sköter man piercingen?
4. Hur lång tid tar det för den värsta svullnaden att lägga sig?
5. Någon som har tagit ut en tungpiercing och vet ca hur lång tid det tar för den att läka ihop och hur det ser ut och känns när den är läkt? (om man måste ta ut för att få jobb)

Tacksam för svar!


   
Citera

1. Ingen aning
2. Ät mycket före.
Efteråt kan det vara bra att ha tillgång till glass/is.
3. Man behöver inte köpa rengöringsmedel. Jag gurglade bara saltlösning morgon och kväll, samt efter att jag rökt. Men tvätta inte för mycket, då får du munsvamp.
4. Två veckor. Min svullnade på andra dagen och var normal igen efter två veckor.
5. Beror på hur länge man haft den. Jag har inte tagit ut min så kan inte ge ett bra svar.


   
SvaraCitera

ville bara säga att min var svullen asslänge :c (1 månad typ) däremot kunde jag prata fullt normalt och äta dagen efter, gjorde inte särskilt ont men var asstor.

i övrigt inget att tillägga


   
SvaraCitera

1. vet ej
2. ät och drick ordenkligt innan, efter kan det vara bra att suga på en isbit och dricka vatten
3. det berättar dom för dig i piercingstudion, gör dom inte det är dom inte seriösa
4. beror på, min blev aldrig jättesvullen utan svullnade bara pyttelite vilket även gick över på någon dag
5. gissar att en tungpiercing läker fort eftersom att tungan är en muskel, dock brukar inte tungpiercingar vara problem vid jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska plugga till lärare (år 4-6) nu efter sommaren. Så förhoppningsvis ska det inte vara ett problem (tänker dock ha en genomskinlig piercing när jag är på intervju!)

Hoppas att det inte blir några större problem.

Blev era piercingar snedda under läkningen eller höll dom sig såsom dom var när ni först blev piercade?


   
SvaraCitera

Åååh vill också!


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Åååh vill också!

Det är så fint!! 🙂
Gå till en bra piercare så ser du nog inte ut sådär förhoppningsvis!!


   
SvaraCitera

MollyLovesU:

Gå till en bra piercare så ser du nog inte ut sådär förhoppningsvis!!

Ska inte göra en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Bilder

Men det är ju venoms! Och det är faktiskt lite riskfullt att pierca venoms eftersom piercaren kan komma åt något stort blodkärl i tungan och då kan man förblöda.

Men det förekommer i princip aldrig när man piercar en vanlig tungpiercing.


   
SvaraCitera