Aviseringar
Rensa alla

Tungpiercingproblem ...


Ämnesstartare

Jag har haft min piercing i tungan i drygt 3 år och har aldrig haft minsta problem med den... förens nu.

När jag var i Gran Canaria så fick jag för mig att jag skulle köpa en i silikon, så att jag inte tuggade sönder tänderna...
Jag skulle aldrig köpa en tungpiercing i metall utomlands, eftersom man säkert kan få massa olika reaktioner av nickel osv, men när jag klurade på detta så tänkte jag att en silikon piercing inte kan vara någon fara.

Ett par dagar efter att jag satte i den nya piercingen så började det göra lite småont... Men jag tänkte inte så mycket på det, efter som man kan få blåsor i munnen ibland, och även någon gång nära piercingen, jag tänkte att det skulle gå över.

Nu ca 2 veckor efter att jag satte i silikonpiercingen så Har jag ganska ont precis runt hålet och jag tror att det är en liten aning svullet... Dock så vet jag inte om svullnaden är inbillning eller inte.

Är det någon som har varit med om någon liknande? Någon som har tips, råd eller idéer?
Om detta inte försvinner inom den närmaste veckan så får jag gå till någon som jag vet kan hjälpa mig med detta, men eftersom jag redan har lyckats bränna studiebidraget så skulle det vara skönt om det räckte med att skölja med någonting från apoteket eller dyl.


   
Citera

Förslag, byt tillbaka till ett vanligt smycke. Din tunga kanske inte gillar silikon, eller så har du fått en infektion.


   
SvaraCitera

Aaa som kabbe skrev, men varför bytte du till silikon när du haft piercingen i tre år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bytte tillbaka idag...
Känns konstigt att en infektion skulle komma såhär plötsligt när jag aldrig haft problem förut?
Men vad gör man isf? Låter man det läka eller behandlar man det?

Eftersom jag inte vill tugga sönder mina tänder mer...


   
SvaraCitera

Jheidmark:

Eftersom jag inte vill tugga sönder mina tänder mer...

Men om du tuggar sönder dina tänder av piercingen, varför har du den ens i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför att jag vill det .
Det händer väldigt sällan, men jag vill byta till en mjukare så att det inte ska hända igen .


   
SvaraCitera

EverythingForYou:

Mvh EverythingForYou

ANMÄL MISSBRUK

Din anmälan är nu registrerad.

Tack.


   
SvaraCitera

EverythingForYou:

. Kommer så småningom utöka med Sexleksaker!

[zzz]


   
SvaraCitera