Aviseringar
Rensa alla

Tunnis och pulver!


Ämnesstartare

Halloj!

Funderar på att köpa kosttilskott nu i samband med träning och viktuppgång. Just nu löper jag varannan dag och styrketränar varannan dag. Styrketräningen är inte alltför seriös då jag kör hemma.

Jag är rätt smal (~70 kg, 185 cm) så jag dricker det mycket för att gå upp i vikt i sambandet med träningen.

Min metabolism är galet hög så jag tror att lite extra kalorier kan göra jobbet.

Gör jag rätt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag är smalare än dig 🙁


   
SvaraCitera

Kosttillskottet ska inte ersätta vanlig mat.

Eftersom du vet om att du har "galet hög" metabolism så ät fler gånger per dag.

Hur många gånger äter du varje dag (skriv hur många av målen som är drinkar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kosttillskottet ersätter inte frukost lunch och middag men i samband med träningen så tycker jag att det är enklare att ta en drink istället för att laga ett mål mat.

Utöver de tre huvudmålen brukar jag käka när jag är hungrig, typ två gånger under dagen och då är det lättare saker såsom mackor eller frukt.

Och sen blir det en drink om dagen (80 g) före träning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är också smalare än dig 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]Jag med är smalare än dig


   
SvaraCitera

Bah...

Så smal är du fan inte, hade dödat för det där [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja ligger under snittet iaf 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonka bäver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pwnmage:

Jag är smalare än dig 🙁


   
SvaraCitera

BonkaBonk:

Utöver de tre huvudmålen brukar jag käka när jag är hungrig, typ två gånger under dagen och då är det lättare saker såsom mackor eller frukt.

Och sen blir det en drink om dagen (80 g) före träning.

(80g) före träning,80gram protein? eller vad?

Du borde ta drink före och direkt efter passet,båda gångerna me protein och kolhydrater,mer protein och kolhydrater efter passet än innan. jag kör 1dlprotein,1-1,5dl kolhydrater i fördrinken. sen Efter kör jag 1,5 protein och 2,5 kolhydrater.

Svaret är att du ska äta mer,få i dig mer energi. Så gör ett matschema och sätt ut tider för dina måltider. sen vare sig du är hungrig eller inte äter du vid den tiden varje dag.

Ha 2-3 timmars mellanrum på måltiderna (detta gäller inte efterdrink och måltid efter gymet då du borde äta så fort som möjligt.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, i mitt tillskott så är det blandat protein och kolhydrater och de rekommenderar 80 g i samband med träningen.

Sen står det "två drinkar om dagen" så jag kanske ska ta en innan jag går och lägger mig också...Men du rekommenderar en drink före, och en drink efter?

Jag är väldigt lat när det gäller att laga mat (tur att jag går i skolan) så räcker det kanske med havregrynsgröt och någon banan? Eller är det för snålt?


   
SvaraCitera

pwnmage:

Jag är smalare än dig 🙁


   
SvaraCitera

de borde ge oss smalisar rabatt [tard]


   
SvaraCitera

BonkaBonk:

Gör jag rätt?

Det är ganska lätt att gå upp i vikt...ät mer än du förbränner så lägger du på dig någon sorts massa i alla fall (troligtvis fett). Men jag antar att du vill lägga på dig muskler?

Kost: Ät så mycket du kan av vanlig mat, dvs till du är mätt...och sen lite till. 2g protein/kg kroppsvikt per dag...ta hjälp av protein drinkar dom dagar du inte tränar och gainers efter träning dom dagar du tränar.

Jag vet att du vill gå upp i vikt, men håll dig till relativt nyttig mat. Dvs, försök inte leva på någon sort McDonalds/Pizza diet för att gå upp i vikt, din kropp kommer inte må bra av det.

Träning: Det du gör just nu är ju knappast det bästa för att gå upp i vikt (löpning + hemträning), utan snarare tvärtom! Försök att ta dig till ett gym 3 dagar i veckan och dra ner på springandet (max 2ggr i veckan).


   
SvaraCitera