Aviseringar
Rensa alla

tusan


Ämnesstartare

och vitt och rött ska du inte tumla tillsammans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

och vitt och rött ska du inte tumla tillsammans

ok, går bara ner och hämtar allt. och klädbelamrar mitt hem [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ok, går bara ner och hämtar allt. och klädbelamrar mitt hem [blush]

aaa! optimala är torkskåp om man vill att det skall torka snabbt och smärtfritt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

antar att du menar hängtjofräs

Ahh, det gör jag nog [cry] Vet inte riktigt vad det heter och jag kallar nog handfat för tvättställ jag med, egentligen [blush]

Postorderhoran:

Kommer tvätten hinna torka på 1 h i fläktrum?

Lite i alla fall :c Vet ej hur mycket, hänger alltid mina kläder på tork ovanför badkaret [blush]

Postorderhoran:

Har också lite sånt i min jättedusch, men noway att 2 fulla maskiner får plats där.

:<< Kan du inte boka tidigaste tiden imorgon? Och torka det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Har också lite sånt i min jättedusch, men noway att 2 fulla maskiner får plats där.

häng upp det på galgar bredvid varandra i stället då kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

:<< Kan du inte boka tidigaste tiden imorgon? Och torka det då?

hela imorrn är jättefull :c
Men är miljösnäll och hänger kläder överallt, kanske kan få hänga lite hos mamma också. Fast det blir ju imorrn. Måste gå ner nu innan jag får panikångest av att tänka på en mörk strömlös källare med många gångar och rum [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

säker?

brukar alltid tumla om jag ska ha kläderna eller nåt

Postorderhoran:

ngn sa att man sliter jättemkt på kläderna så Men jag kan kanske tumla dem en halv timme och sen hänga resten av tiden i lägenheten

aha, konstigt

Postorderhoran:

kan jag tumla vitt och rött tillsammans? nej va?

dum idé

Lounge fact:

neeeej! lyssna inte på idoufe torktumlare är största misshandeln av kläder efter att tvätta dem. torktumla enbart underkläder och lakan och sådant.

:c enligt hk-läraren var det okokokokok och enl mamma också, gör dock ej ofta pga el.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

:c enligt hk-läraren var det okokokokok och enl mamma också, gör dock ej ofta pga el.

hklärare kanske inte var så mån om sina fashionabla kläder [rolleyes] och av erfarenhet är mammor lite tvättfascister. tvättar jämt själv därför [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sliter och krymper alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kläderna är hämtade jag lever och hänger upp dem efter dusch tack snälla um-husfruar för tips och råd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner för varje dag att jag är en dålig husfru. Först kan jag inte laga mat och efter att ha läst den här tråden så är jag en väldans tvättfascist.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

strömmen bryts

Taskigt läge, vi har tvättid tom kl 20.00, men strömmen bryts vid 22. Så man har tid att torka klart kläderna efteråt. Tiderna är sjukt korta, förstår inte hur folk som jobbar till 18 ens hinner tvätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Tiderna är sjukt korta,

hur långa?


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

hur långa?

två timmar, och ibland är det fullbokat lång tid framåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

två timmar, och ibland är det fullbokat lång tid framåt

hjälp. Vi har 3 st/dag. 7-12, 12-17, 17-22. Och är ungefär 16 hushåll som delar om jag gissat rätt


   
SvaraCitera