Aviseringar
Rensa alla

Tuttrevolution!


Ämnesstartare

UPP TILL TUTTKAMP!
Första staden: GÖTEBORG.
Första möte: lördagen den 25 februari, mot kvällen (mer info kommer) - stöd, planering och allmänt prat inför aktionen.
Dagen T: söndagen den 26 februari, 10.30 utanför Valhallabadet.
Vilka får komma? ALLA (haha) - var med i kampen, antingen som medflashare eller som moraliskt stöd. Säg gärna till också.

But why?!
Vi är trötta på de eviga s.k argumenten som yrkar mot kvinnors rätt att välja om de vill bära brösttäckare eller inte – ett val som för männen står öppet. Motargumenten för kvinnors rättighet att välja är många – men tänk om brösten inte längre ses som sexuella? Tänk på alla äckliga gubbar som får stånd och herregud TÄNK PÅ BARNEN!

Men vi vet att detta enbart är godtyckliga argument som grundar sig i okunskap. En annan människas bröst är inte till ditt förfogande att bestämma över för att du skall kunna tända på dem. Att ”äcklig gubbar” får stånd är ju den summan av det automatiska sexualiserande vid första anblick av en kvinnas nakna bröst. Och barn har ingen inbyggd instinkt att bli rädd för bröst. Allt är påhittat, och vi vill ta kampen att bryta ner dessa strukturer som vi finner förhindrar oss som fria människor.

Något intresse?


   
Citera
Ämnesstartare

Haha, va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir det inte lite kallt att göra det i februari?

Sympatiserar pga perversa skäl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Blir det inte lite kallt att göra det i februari?

Badhus!

änna [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill att bröst ska vara sexuellt laddade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag vill att bröst ska vara sexuellt laddade.

Menar du nu alla bröst eller kvinnobröst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska förvisso till gbg den dagen men inte för att titta på bröst 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så jävla less på alla fånerier. Lägg energin på något nyttigt istället. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Så jävla less på alla fånerier. Lägg energin på något nyttigt istället.

[y]


   
SvaraCitera

passaro:

Haha, va

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ps vill ej se mansbröst hur som helst heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Så jävla less på alla fånerier. Lägg energin på något nyttigt istället. [zzz]

Jag finner det inte fånigt [no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Kvinnobröst främst (men det är skabbigt att gå med bar överkropp som man också, om man inte är på stranden.

Tycker inte godtyckliga särbehandlade regler samt en annans människas lust ska inskränka på en annan människas frihet.


   
SvaraCitera

GOGO ser fram emot göteborgssommar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns säkert något bra med det där. Om inte annat kommer alla herrar som råkar vara där tycka att det är kempegrejt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Jag finner det inte fånigt [no-no]

Nej och det finns de som tycker att det inte är fånigt men vuxna män som klär sig i blöja och suger på napp heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Tycker inte godtyckliga särbehandlade regler samt en annans människas lust ska inskränka på en annan människas frihet.

Tog bort för jag skulle omformulera mig.
Tycker bara hela denna sak känns som ett totalt ickeproblem, reta upp sig bara för sakens skull osv.


   
SvaraCitera