Aviseringar
Rensa alla

Tuttrevolution!


Ämnesstartare

Budolicious:

Tycker bara hela denna sak känns som ett totalt ickeproblem, reta upp sig bara för sakens skull osv.

Det tycker inte jag. Tycker det är viktigt att främja människors gemensamma kämparglöd oavsett om det gäller att gympasalen i skolan är för kall eller om människor kräver jämställda regler. Jag tycker inte något som folk tar illa av är ett ickeproblem, och att du dömer ut det som det tycker jag är rätt slakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns väl för övrigt ingen explicit lag som säger att kvinnor inte får vara barbystade offentligt (men är möjligt att anmäla för förargelseväckande beteende)?

Om ni inte orkar åka till göteborg eller är asociala finns alltid http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=315234


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det något genrep? Kan tänka mig att ställa upp på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att kvinnobröst är sexuellt laddade, finner det trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Finns väl för övrigt ingen explicit lag som säger att kvinnor inte får vara barbystade offentligt (men är möjligt att anmäla för förargelseväckande beteende)?

Nej, men vi får se om vi blir utkastade. Planen är ju inte att bli utkastade utan snarare att föra fram vad vi anser är viktigt i ljuset samt att det är chill att bada och umgås med människor (tycker jag).

Och att kunna specificera förargelseväckande beteende utav att några kvinnor klär sig likadant som män låter väl ändå lite 1800-tal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I delar av världen går folk ut och demonstrerar mot sådant som förtryck från staten("riktigt" förtryck), i Sverige skall man göra det för att bröst skall få hänga fritt. Oh well.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Jag tycker inte något som folk tar illa av är ett ickeproblem, och att du dömer ut det som det tycker jag är rätt slakt.

Upplys mig, hur tar folk illa av det? För jag ser verkligen inte problemet, kalla mig ignorant, varsågod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Gillar att kvinnobröst är sexuellt laddade, finner det trevligt.

Trevligt för dig, men var i ekvationen går det in att bröst är ok i porr och men inte på ett badhus? För att människor som tänder på bröst ska bestämma över andras kroppar?


   
SvaraCitera

pojkarna har lika stora bröst som flickorna, pojkar bör också börja med bikini-topp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Upplys mig, hur tar folk illa av det? För jag ser verkligen inte problemet, kalla mig ignorant, varsågod.

Om jag har nämnt i en förstapost du antagligen läst och sedan kallar du något jag förklarat viktigt för mig som ickeproblem tar jag lite illa vid mig. Jag tycker inte att du är ignorant men jag skulle inte kalla någons uttryckta problem som ickeproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så svårt att ha en åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker absolut att folk borde amma mer offentligt och inte vara rädda för vad andra ska tycka.
Men skulle nog tycka att det var jobbigt att hoppa runt utan bh pga smärta, ev styva bröstvårtor osv. Och äckliga blickar från gubbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Om j

Jaja, att det jag sa kan få dig att ta illa vid dig förstår jag, det var dåligt av mig och jag ber om ursäkt : <. Menade hur själva problemet att du inte får gå och visa brösten är ett problem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Och att kunna specificera förargelseväckande beteende utav att några kvinnor klär sig likadant som män låter väl ändå lite 1800-tal?

Ja

genus:

Planen är ju inte att bli utkastade utan snarare att föra fram vad vi anser är viktigt i ljuset

Gillar er underförstådda prioritering över vad som är viktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Haha, va


   
SvaraCitera