Aviseringar
Rensa alla

Tv-spelsinspirerad pixel art!


Ämnesstartare

Ja, vad rubriken antyder. Posta era bästa verk!

tevespel.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Mah waist bone's connected to mah HIP bone
Mah hip bone's connected to mah THIGH bone
Mah thigh bone's connected to mah KNEE bone
Mah knee bone's connected to mah ... [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nehe [sad] Eftersom ingen vill rita får jag väl lägga upp en till bild. Tänk er ett datorspel från tidigt 90-tal som handlar om Doctor who! 😀

tardis2.jpg


   
SvaraCitera

Fina [y]


   
SvaraCitera
Åtta

Nummer ett var ganska fail. Du har försökt klämma in för mycket på för litet antal pixlar. Nummer två var bättre, även om du lätt skulle kunna lagt på ett till lager skuggor.

Dock måste du posta dina verk i t.ex. .png istället. .jpg förstör kvaliteten så att det är omöjligt att rättvist bedöma dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Fina [y]

Tack! 🙂


   
SvaraCitera

Åtta:

Dock måste du posta dina verk i t.ex. .png istället. .jpg förstör kvaliteten så att det är omöjligt att rättvist bedöma dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nummer ett var ganska fail. Du har försökt klämma in för mycket på för litet antal pixlar.

Hur menar du? Det är ungefär vad de gjorde i datorspel från slutet av 80-talet. Gubben är skitful men monstret är imo snyggt 🙂

Åtta:

Dock måste du posta dina verk i t.ex. .png istället. .jpg förstör kvaliteten så att det är omöjligt att rättvist bedöma dem.

Dock har jag aldrig vart ute efter en bedömning öht [no-no]. Jag skrev:

misfits:

Posta era bästa verk!

Vart fasiken fick du iden att jag ville att de skulle bedömas [shake]


   
SvaraCitera

monstret ser rädd ut


   
SvaraCitera
Åtta

misfits:

Hur menar du?

Jag menar att om du ämnar göra ett snyggt pixelverk så bör du utesluta en del element för att ge mer plats åt de andra.

misfits:

Det är ungefär vad de gjorde i datorspel från slutet av 80-talet.

Om du försöker imitera gamla TV-spel så bör du väl ändå hålla dig till den palett som var tillgängligt för grafikerna på den tiden? Du har använt alldeles för många färger för att det ska se autentiskt ut. Det var länge sedan jag höll på med pixelart, så jag kommer inte ihåg vilka och hur många färger som man brukar ha tillgängliga, men det är definitivt färre än du använt.

misfits:

Vart fasiken fick du iden att jag ville att de skulle bedömas [shake]

Vad är annars poängen med att posta dem? [confused] Dessutom vill du väl ändå att de ska se så bra ut som möjligt, varför det är smart att inte använda pissformated .jpg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var länge sedan jag höll på med pixelart, så jag kommer inte ihåg vilka och hur många färger som man brukar ha tillgängliga, men det är definitivt färre än du använt.

Nu var ju inte det här väldans seriöst. Bara en kul grej :s

Åtta:

Vad är annars poängen med att posta dem? [confused] Dessutom vill du väl ändå att de ska se så bra ut som möjligt, varför det är smart att inte använda pissformated .jpg.

För att det var roligt? Och jag vill helst inte bli bedömd på bilder som jag bara lagt ned 10-15 minuter på. Vill jag det så frågar jag om det! Och jag har dem sparade i bättre format, visst. Men jag tycker inte att det spelar större roll i ett sådant oseriöst sammanhang!


   
SvaraCitera
Åtta

misfits:

Men jag tycker inte att det spelar större roll i ett sådant oseriöst sammanhang!

Jag sparade den i jpg 0. Men jag tycker inte att det spelar större roll i ett sådant oseriöst sammanhang!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag sparade den i jpg 0. Men jag tycker inte att det spelar större roll i ett sådant oseriöst sammanhang!

misfits:

oseriöst sammanhang!

Jag vet att jpg inte är världens bästa format. Men det var fortfarande inte meningen att bilderna skulle bli bedömda. Sluta leka expert nu [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Jag vet att jpg inte är världens bästa format. Men det var fortfarande inte meningen att bilderna skulle bli bedömda. Sluta leka expert nu [no-no]

Det där är basic knowledge. Det är som att man ska tvätta penseln när man målar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warwolt:

Det där är basic knowledge. Det är som att man ska tvätta penseln när man målar.

Nu får folk banne mig sluta klaga. Jag vet väl att man inte ska spara i jpg om man vill visa upp den för bedömning, men så var icke fallet.


   
SvaraCitera