Aviseringar
Rensa alla

TV4 stoppar SD-reklam


Ämnesstartare

Fick godkänt att göra en egen SD tråd om detta ämne. Men nu till saken.

Bonnierägda TV4 stoppar Sverigedemokraternas reklamfilm. Den kommer inte att visas av kanalen, skriver Bonnierägda Resume i sin nätupplaga.

Är det rätt att stoppa denna reklam? SD har redan betalat för sin tid och nu ryktas det om att dom inte tänker sända den här filmen. Vad tyckte ni om filmen?


   
Citera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Fick godkänt att göra en egen SD tråd om detta ämne.

Av vem?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sheriffen:

Vad tyckte ni om filmen?

Sorglig, fegt att spela ut två utsatta grupper mot varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Fick godkänt att göra en egen SD tråd om detta ämne

Tvivlar jag starkt på iom att den förra tråden om detta låstes för några timmar sedan.

Men jag tyckte filmen var bra. Hoppas Tv4 är medvetna om att SD kan stämma dem för avtalsbrott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart att den inte fick sändas. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker visserligen filmen är lite löjlig i sig, men samtidigt är den inte direkt något som förtjänas att dras bort från TV, vi lever i en tid då porr kan gå på praktiskt taget vilken kanal som helst efter midnatt, men så fort någon visar några muslimer så måste någon få en pinne upp i.... You catch my drift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

vi lever i en tid då porr kan gå på praktiskt taget vilken kanal som helst efter midnatt

Du tycker porr och rasism är likvärdigt I take it? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Bonnierägda TV4 stoppar Sverigedemokraternas reklamfilm.

Dem kanske inte vill göra det alltför tydligt att SD är sponsrade av judar (mossad)


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Är det rätt att stoppa denna reklam?

Ja.

Sheriffen:

Vad tyckte ni om filmen?

Idiotisk. Cp. Fjantig. Dålig.


   
SvaraCitera

Ignorant:

Jag tycker visserligen filmen är lite löjlig i sig, men samtidigt är den inte direkt något som förtjänas att dras bort från TV

Exakt min tanke.

Men egentligen? Vad tänkte SD på? Såklart TV4 inte kommer sända deras reklam, vad som än är i den. De har ju till och med en nollrasism-vecka dvs. de skulle troligtvis inte ta i SD med en tång ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra. Och SD har inget att sura över, vill man få sin reklam med i TV så ska man nog avstå från att göra den rasistisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt passande att först skriva att du fick tillåtelse till tråden och sen logga ut när folk frågar av vem. Föreslår att tråden blir låst eller att mod som gav tillåtelse skriver det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Är det rätt att stoppa denna reklam?

tv4 är ett företag som själva bestämmer vad de vill visa för reklamer, ser inget problem att det är så. De anser kanske att reklamen inte skulle föra något positivt till deras varumärke eller något [smile]

Sheriffen:

SD har redan betalat för sin tid och nu ryktas det om att dom inte tänker sända den här filmen.

Jaha, då får de la pengarna tillbaka bara?

Sheriffen:

Vad tyckte ni om filmen?

Töntig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad hade du förväntat dig i den svenska tv-rutan? [zzz]


   
SvaraCitera

Filmen var vidrig.

Rödingajävel:

fegt att spela ut två utsatta grupper mot varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Du tycker porr och rasism är likvärdigt I take it? [rolleyes]

Nej då självfallet inte, jag syftade på att vi alla måste sluta leva i någon censurerad fantasi värld, där så fort någon har något emot något måste de tas bort, dåliga saker händer över hela världen, varför kan just SD inte ha sin reklam kvar?


   
SvaraCitera