Aviseringar
Rensa alla

TV4 stoppar SD-reklam


Ämnesstartare

Sheriffen:

Är det rätt att stoppa denna reklam?

Ingen jurist, men jävligt väntat är det ju. Muslimer kommer ju få brunrand av ilska och unga och intellektuella tar säkert initiativet och hakar på franska förortsbor med att elda upp bilar och krossa hela avenyer, så därför kan inte denna filmen visas.

Sheriffen:

Vad tyckte ni om filmen?

Inte sett så många valfilmer, men få kan väl vara lika klara och illustrativa som denna.

Rödingajävel:

Sorglig, fegt att spela ut två utsatta grupper mot varandra.

Men är det inte någon av grupperna som förtjänar pengarna bäst då egentligen tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iofs vore det kanske bra om de fick sända reklamen så att folk som inte har så värst koll på SD får veta hur löjligt partiet är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Sheriffen: Vad tyckte ni om filmen?
Töntig.

Vad töntigt att Rosengård brinner, men det är inte mindre sant för det va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

varför kan just SD inte ha sin reklam kvar?

För att den är diskriminerande. Då handlar det inte om yttrandefrihet längre, utan om att bete sig ganska så lågt. De hade säkert fått sända sin reklam om de hade gjort den på ett annat sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Nej då självfallet inte, jag syftade på att vi alla måste sluta leva i någon censurerad fantasi värld, där så fort någon har något emot något måste de tas bort, dåliga saker händer över hela världen, varför kan just SD inte ha sin reklam kvar?

För att ju mer utrymme reaktionärer får i samhället desto mer högervridet blir det politiska klimatet och desto mer inflytande får de i politiken? Jag ser det enbart som positivt om arbetarfientliga samhällskrafter trycks undan i största möjliga mån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tv4 får la sända vad de vill, har de däremot skrivit kontrakt är det märkligt.

Filmen i sig är ett skämt, jag trodde verkligen att det var en parodi in i det sista.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

För att ju mer utrymme reaktionärer får i samhället desto mer högervridet blir det politiska klimatet och desto mer inflytande får de i politiken? Jag ser det enbart som positivt om arbetarfientliga samhällskrafter trycks undan i största möjliga mån.

Ioförsig jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Men är det inte någon av grupperna som förtjänar pengarna bäst då egentligen tycker du?

Nej. Arbetarna förtjänar allt och borgarna inget, oavsett om vi snackar pensionärer, invandrare eller folk med rött hår. Höj skatten för överklassen så har du pengar till både pensionärer och invandrare om du nu är intresserad av välfärd i ett kapitalistiskt samhälle. Men ni reaktionärer är inte ute efter något annat än att splittra oss och därmed cementera den rådande ordningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Vad töntigt att Rosengård brinner

Tvivlar på att Rosengård brinner i skrivande stund. Kan ringa min syster och fråga om du är nyfiken.

Arazoid:

men det är inte mindre sant för det va?

[zzz] Jag tror att det är bra för SD att den där filmen inte sänds, den förstör nog mer än vad den lockar väljare. Förvisso verkar alla som ska rösta på SD redan vara hjärntvättade, så det hade nog inte spelat någon roll [smile]


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Är det rätt att stoppa denna reklam? SD har redan betalat för sin tid och nu ryktas det om att dom inte tänker sända den här filmen. Vad tyckte ni om filmen?

Filmen är hemsk, tycker det är idiotiskt av TV 4 att först säga ja och sedan nej.

Men TV 4 är en usel kanal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

[zzz] Jag tror att det är bra för SD att den där filmen inte sänds, den förstör nog mer än vad den lockar väljare. Förvisso verkar alla som ska rösta på SD redan vara hjärntvättade, så det hade nog inte spelat någon roll [smile]

Själv skulle jag tro att SD vinner mer på att spela martyrer än vad dom skulle fått på att visa den. Sverigedemokrater har ett erkänt övertag på den svenska politiska internetsfären. Alla som vill ha tillgång till filmen kan bara se den här.

Själv ska jag visa den för min farmor och farfar, dom kommer förfära sig och förmodligen rösta på SD. Rösterna hänger ändock på ett litet usb-minne. får den plats eller inte? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad menar de med pensionsbroms, någon? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Själv skulle jag tro att SD vinner mer på att spela martyrer

Tror folk kommer att tycka att tv4 gjorde rätt. Synd att det inte är någon poll i tråden.

Sming:

Sverigedemokrater har ett erkänt övertag på den svenska politiska internetsfären. Alla som vill ha tillgång till filmen kan bara se den här.

Så vad gnäller de för då? [zzz]

Sming:

Själv ska jag visa den för min farmor och farfar, dom kommer förfära sig och förmodligen rösta på SD.

Luls. Gillar att min farfar är vettig nog att ogilla SD trots att han är höger och anser att jag är en skam för släkten som inte ska rösta på moderaterna [wink]

Jonnybravo91:

Vad menar de med pensionsbroms, någon?

De menar mindre pengar till de gamla. Dra in pensionerna. Om de inte har någon djupare betydelse [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vad menar de med pensionsbroms, någon? [tard]

http://svtplay​.se/v/2122870/rapport/fyran_sander_inte_sd-valfilm

Sänkt pensionsskatt ska bekostas med hjälp av sänkt invandring. Vi kan inte hjälpa hela världen genom invandring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

De menar mindre pengar till de gamla. Dra in pensionerna. Om de inte har någon djupare betydelse [crazy]

Så mycket förstod jag också. Vad jag inte förstod var vad det hade med sammanhanget att göra? Det är väl ingen som ställt pensionärer mot invandrare rent pengamässigt? [tard]


   
SvaraCitera