Aviseringar
Rensa alla

två dejter till balen :S


Ämnesstartare

Är så att jag för ett halvår höll på med en tjej som jag var på g med men sedan ebbade ut i vänskap, sedan träffade jag en annan tjej som är helt underbar men är inget seriöst än med henne heller..
I alla fall så bestämde jag mig för att ta med mig den nya på våran skolbal inga konstigheter med det...

Men sedan idag så har den gamla fått för sig att jag fortfarande vill vara hennes baldejt och tjatar om det och jag visste inte vad jag skulle säga så höll tyst...
Hon har nämligen ingen dejt än och pratade om vad vi skulle ha på oss för att matcha..
hon har varit jättego mot mig och är nästan lite småkär igen men vill inte ha något mer än vänskap eftersom jag verkligen känner mer för den nya tjejen...

Hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt utan att såra henne? vill ju att vi ska fortsätta att vara vänner utan en stel stämning på balen :s

Nån som kan hjälpa mig hur jag ska säga det?


   
Citera
Ämnesstartare

Bästa är väl att tala om för henne att du redan har någon att gå med. Går det för lång tid innan du berättar kommer hon bara bli mer sårad, eftersom att hon kommer uppfatta det som att du suttit och ljugit för henne.

Finns ju inget annat att göra direkt? Berätta helt enkelt att hon var lite sent ute, men att du gärna hade gått med henne om du inte redan hade någon att gå med.
Annars kan väl alla tre gå tillsammans? Fast det kanske inte funkar så...


   
SvaraCitera

säg hur det ligger till. hur du än gör så kommer du såra henne


   
SvaraCitera

Du kommer som sagt att såra henne, hur du än lägger fram det. Du borde ha gjort det tidigare, så att hon haft mer tid på sig att skaffa en ny dejt. Balen är viktigt för många flickor och det är finns en risk att hon blir väldigt arg.


   
SvaraCitera

du är inte smart nu blir din gamla tjej sårad ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På vår skola lottar man fram balparen, då slipper man sånt. Samtidigt är risken väldigt stor att man hamnar med en fet LP/HR-elev [n]


   
SvaraCitera

dyk upp med båda![cool]


   
SvaraCitera

Jag blev dissad typ en vecka innan balen av den jag trodde jag skulle gå med. Det var bara en kompis och så alltså, men hon skulle gå med sin pojkvän då, som hon skaffat efter att vi bestämt. [smile]


   
SvaraCitera

joockse:

Hur ska jag lägga fram detta på ett bra sätt utan att såra henne? vill ju att vi ska fortsätta att vara vänner utan en stel stämning på balen :s

Nån som kan hjälpa mig hur jag ska säga det?

Säga det som du sa de nyss fast jävligt taskig dra ut på de säg de fort som fan.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera