Aviseringar
Rensa alla

Två frågor kring Historia - Andra världskriget


Ämnesstartare

Hej, kan ni hjälpa mig med att analysera dessa frågor jag frågar inte efter svar bara tips och tankar medans ja tänker.

D) Vilka var orsakerna till kollektiviseringen och planhushållningen? Vilka blev följderna?

E) Hur kan man förklara personkulten kring Stalin trots att många människor blev förföljda och avrättade?


   
Citera

Fan va korkad du är som inte frågar efter svar utan bara tips och tankar, hade du frågat efter svar så hade du ju sluppit allt arbete liksom[confused]


   
SvaraCitera

oliver_953:

D) Vilka var orsakerna till kollektiviseringen och planhushållningen? Vilka blev följderna?

Folk tyckte det var en jävligt rolig pryl, slutade i att alla (ALLA) fick byta glödlampor till grönfärgade.

oliver_953:

E) Hur kan man förklara personkulten kring Stalin trots att många människor blev förföljda och avrättade?

Han hade den tidens sexigaste mustasch bland ledarna.
Image


   
SvaraCitera

Semi:

Han hade den tidens sexigaste mustasch bland ledarna.

Och sexigast överlag[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer svar ? [love]


   
SvaraCitera

oliver_953:

Hur kan man förklara personkulten kring Stalin trots att många människor blev förföljda och avrättade?

Antligen har du fått ett minus i protokollet för denna läxa redan... men jag har tråkigt och vill skriva av mig.

Antagligen mest på grund av Sovjets insats i andra världskriget. Under hans ledning försvarades moderlandet mot den tyska invasionen.
Han var en cool snubbe helt enkelt.


   
SvaraCitera