Aviseringar
Rensa alla

2 månader!


Ämnesstartare

Hej! 
Fick en chock idag när jag ställde mig på vågen.
Måste gå ner 10 kg på 2 månader MItt bmi är ca 26 
Är 170 lång
väger 77 kg
Tränar ca 3 ggr i veckan 
Någon som har tips!?


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför måste du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska vara tärna på min systers bröllop, klänningen är köpt och är grymt förliten pga en uppgång av 10 kg!


   
SvaraCitera

Ut o spring, yalla 5 dagar i veckan

Ge fan i snabba kolhydrater, håll dig till kött, grönsaker och vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack 🙂


   
SvaraCitera

Abracassus : Någon som har tips!?

Ät mycket mycket mindre. Skippa allt godis, chips, fikabröd, läsk osv och rör på dig av bara fan så ska du nog kunna gå ner 17 kg på 2 månader.

Lycka till    Hjärta


   
SvaraCitera

10 kilo på två månader är väl inte helt orimligt – ett kilo i veckan är fullt möjligt i vart fall, om du anstränger dig. mitt tips är att räkna kalorier och att inte använda träning som ett sätt att skapa kaloriunderskott, utan som ett sätt att ge mer lugn och motivation och göra tiden då du ligger på kaloriunderskott mer uthärdlig psykiskt. tränar du för hårt kommer kroppen börja gnälla efter mer mat och det blir svårt att orka med samma rutin i två månader.

för 10 kilo på 2 månader bör du ligga vid ett underskott på drygt 1000 kcal per dag.

vad tränar du för något?


   
SvaraCitera

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor som växer, det är viktigt att äta ordentligt för att kunna utvecklas normalt! Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!


   
SvaraCitera