Aviseringar
Rensa alla

Två personligheter?


Ämnesstartare

Jag vet inte om jag känner mig som två personer. Det känns så ibland, jag pratar mycket med "henne".
"Hon" heter Echo, och är inte så snäll. Hon typ... vill att jag ska skada. Hon vill att jag ska skada folk och mig själv. Hon brukar fantisera om att döda andra och sånt...

Det känns fel att skriva jag ibland, det känns bättre att skriva vi. För vi är ju vi, vi är inte bara jag. Vi är fler än jag... Vi är hon också. Jag är förvirrad, jag vet inte riktigt vem hon är.
På sätt och vis så är det skönt att inte behöva känna sig så ensam, men hon är ändå jobbig och läskig. Hon tänker liksom så detaljerat, och jag drömmer mardrömmar...
Jag vet att det inte finns någon som kan svara på om jag är psykiskt sjuk eller så, men det känns som om jag måste få veta om det verkar så i alla fall.
För vi vet inte... vi vet inte om vi verkar det. Det känns nästan normalt. Men det är väl inte det, man brukar väl inte prata med sig själv? Jag vet inte, jag kanske inte gör det längre, jag kanske pratar med oss?

Jag skriver det här inlägget för att få veta, kanske. Inte för att få veta... för att förstå lite mer. Få svar, på hur ni tycker att det verkar. Har dock inte skrivit så mycket än om just det...

Hon vill inte att jag berättar för någon. Hon är rädd att jag berättar för någon, så att någon får veta. Att någon får veta... alltså, ingen får veta. Det är farligt om någon får veta.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Kanske en sammanfattning i korta drag?

Hon vill att jag ska skada andra och vill inte att jag berättar för någon om henne. Om jag berättar för någon om henne så kommer verkligheten att skada oss. Hon tror det i alla fall...
Jag vill kanske berätta, men jag vågar inte. Jag vet att verkligheten inte är snäll...
Det här blev lite långt och kanske är helt onödigt egentligen. Men, jag hoppas att någon åtminstone kan förstå... något. Svara.
Tack på förhand alla som läste.


   
Citera
Ämnesstartare

så länge det inte är typ hörselhallucinationer(du faktiskt hör röster etc) är det fullt normalt att diskutera med sig själv i huvudet och ha låssaskompisar typ = ) kanske tyder på att du är lite ensam men tror inte du är typ schizofren iaf[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det verkar jätteläskigt ju.. Själv tycker jag det påminner om multipel perosnlighet, iaf i det att hon säger åt dig att göra saker.. Fast jag vet iofs inte när det klassas som psykiskt sjukt eller normalt, men eftersom det verkar vara ett problem att hon finns så kanske du ska söka hjälp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hör inte röster eller så... vilket är bra, antar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misty:

Jag vet att verkligheten inte är snäll...

Det är den visst. Men den kan också vara grym.

Om du själv är oroad över detta (vilket du verkar vara) så borde du självklart prata med någon i din omgivning. Typ en förälder, kurator eller lärare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen liksom "om du tror att du är galen så är du inte galen" som man säger[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte att du är sjuk på något vis, konstiga i huvudet är vi alla. Men det kan nog vara bra att prata med någon riktig förståsigpåare om det är för jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är det ju.. men det verkar ändå vara ett problem? Det kanske bara är så att dina (eller hennes?) tankar som du upplever som Echos inte har blivit så starka än att du upplever dem som röster? Det kanske förvärras och bli till röster.

För att vara på den säkra sidan tycker jag du ska prata med någon som kan, för att det inte ska bli värre. Det påminner mycket om en dokumentär jag såg för någon dag sedan, fast det var mycket värre för dem i dokumentären. De hörde ju röster och så, men jag ser ändå likheter med det du säger och deras upplevelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där lät verkligen läbbigt.

Å jag som tyckte jag hade två personligheter när jag hade en med min flickvän och en med mina polare [tard]

Men du kanske bör gå hos psykolog eller något för det där...


   
SvaraCitera
Zsasz

Efter att ha läst igenom dina andra inlägg här på UM så känns detta bara som ett skrik på uppmärksamhet, men om det inte är det, så gå till en psykolog, om du inte gör det så kan det gå illa till slut, tro mig, jag vet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon annan:

Själv tycker jag det påminner om multipel perosnlighet, iaf i det att hon säger åt dig att göra saker..

Nej, det gör det inte. DID fungerar helt annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det första du behöver inse är att det inte är någon "hon" utan bara du och dina tankar, och att du ska skaffa pratkontakt på BUP.


   
SvaraCitera

låter ju inte så jättesunt att döpa namn på sina olika sidor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du sett dollhouse? Finns en tjej som heter echo där, men hon är snäll.


   
SvaraCitera