Aviseringar
Rensa alla

2 personlighetstyper. Vilken är du?


Ämnesstartare

1. Beter sig på ett visst sätt mot andra för att få något tillbaka. 

T.ex snäll men har baktanke att få tillbaka bekräftelse/acceptans/osv. Eller trycker ner andra för att försöka höja sig själv. Dens välmående är beroende av stimulans den får av andra.

2.  Njuter av att hjälpa/få sin omgivning att må bättre, men förväntar sig inget tillbaka från dem eftersom den redan har allt den behöver. 

Jag vet ingen är så svart och vitt och cp-undersökning och cp svarsalternativ osv osv osv men vill se vad folk väljer om de måste välja en av dom...? Skeptisk

Vilken är du?


   
Citera
Ämnesstartare

Snart kommer storchen säga att min tråd är värdelös GalenGalenGalenGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag strävar efter 2 men är nog fortfarande inte där Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enligt mina spekulationer är majoriteten #1 ... men intressant att se hur folk upplever sig själva Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget av de ju 🙁 njuter av att hjälpa min omgivning, har knappt ett skit själv men begär ingenting (respekt möjligtvis)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen av dem/blandning av båda. Mår bra av att hjälpa andra men vill väl ha hjälp ibland själv också, men jag känner inga direkta baktankar när jag hjälper andra. Har ibland ett behov av att vara lite mamma åt folk och det tillfredsställer jag ju genom andra. Det blir ju dock ibland på min egen bekostnad.
Har ett tydligt minne av hur jag när jag gick på förskolan ivrigt väntade vid fönstret tills ett och tvåårsavd skulle gå ut på gården och frågade då en fröken om jag också fick gå ut, vilket jag fick. Nästa minnesbild är hur jag nöjt går runt på förskolegården med en liten unge hållandes i mitt lillfinger.
Samma unge hade ingen förälder med sig på en förskoleutflykt till någon ö någonstans så hon fick gå med mig och min pappa. Jag gick och höll i henne då med. Finns en bild på hur hon och jag sitter på en bänk vid en korvgrillningsplats och hon knappt syntes bakom bordet framför </3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
inget av de ju 🙁 njuter av att hjälpa min omgivning, har knappt ett skit själv men begär ingenting (respekt möjligtvis)

Ok intressant tack för svaret. Ganska imponerande om du ej har nåt själv Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ngt mellanting, men mer åt första kanske Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, vad ensam jag var att rösta så, lr så är ni oärliga!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ingen av dem/blandning av båda.

Mmm alla är blandning ofc. Borde ha ändrat #1 till "vill  få tillbaka nåt av andra", utan att man nödvändigtvis beter sig på "ett sätt". Menar typ om man gillar en tjej och mår dåligt för att den ej gillar en tillbaks, det är rätt egoistiskt och #1 IMO... ArgGalenRullar ögonenGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker det här forumet är fullt av #1 beteende faktiskt... Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker alla inklusive mig och storchen borde sträva efter att bli ÄNNU mer #2 än vad vi redan är???? Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gissar på

mina föräldrar och mina allra närmsta vänner: #2

andra: #1 



   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börg: 2

Andras glädje blir min glädje.


   
SvaraCitera