Aviseringar
Rensa alla

Två skottdraman inom 24timmar!


Borgeus:

Att jag är trög, tror att detta är världens nyhet och tror att jag är störst bäst o vackrast?

Nej.


   
SvaraCitera

Borgeus:

den här är så feg att han inte vågar skjuta sig själv..

Vadå feg? Han är ju en riktig krigare som är den första som faktiskt försöker fly efter att han skjutit lite i en skola. Han är en hjälte. Eller, eftersom han misslyckades, nästan en hjälte.


   
SvaraCitera

Careface på nyheten...[zzz]

Borgeus:

Jag syftar på som blir så stora att de rapporteras i sveriges tidningar:)

Och du har ingen aning om varför det är mer intressant att rapportera från USA och Tyskland?

Vemfan bryr sig om fattiga U-länder där sånt händer varje dag liksom?[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Nej.

okey, fattar ej.

LitenPenis:

Vadå feg? Han är ju en riktig krigare som är den första som faktiskt försöker fly efter att han skjutit lite i en skola. Han är en hjälte. Eller, eftersom han misslyckades, nästan en hjälte.

Så kan man också se de.

Diabolus:

Och du har ingen aning om varför det är mer intressant att rapportera från USA och Tyskland?

Vemfan bryr sig om fattiga U-länder där sånt händer varje dag liksom?

Jag har inte påstått att jag inte vet att nyheter bara är intressanta när man kan relatera till det.


   
SvaraCitera

Borgeus:

relatera till det.

Menar du att det är skillnad på en massaker i USA och en massaker i Somalia?


   
SvaraCitera

Fan att det började skjutas i skolor efter WW2.


   
SvaraCitera

Jag tror inte dessa hör ihop, direkt! Däremot tror jag att det blir lite av en kedjereaktion när det kommer till sådant här. En galning skjuter människor och dagen efter kan en annan galning läsa i tidningen att detta har hänt och tar efter den första galningen. Då hör det indirekt ihop. << Flummigt förklarat men ni förstår vad jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Menar du att det är skillnad på en massaker i USA och en massaker i Somalia?

I nyhetsvärde, ja!


   
SvaraCitera

När du skriver "inom 24 timmar" så låter det som att det är något som kommer att ske inom de närmsta 24 timmarna, istället för det du menar dvs att det är något som redan skett inom loppet av 24 timmar så det här var en kommentar om det


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera