Aviseringar
Rensa alla

21-Årig Man Tillsammans med 34-årig kvinna.


Ämnesstartare

Hej, Mitt namn är Simon, 21 år och jag behöver lite tips!
Jag träffat en dam på 34år, vi har jätte kul tillsammats, vi träffades inom jobbet först och vi har alltid haft god kontakt (inget romantiskt så). Sen Frågade hon ut mig någon gång (3-4 mån efter vi först träffats) om jag ville följa med henne på Klubb osv och det ena ledde till det andra ;).
Vi träffades lite då och då efter(kanske 3gånger i månaden), mest efter jobbet sitta inne på någon krog eller restaurang och bara snacka. Sedan åkte hon utomlands (Hemlandet) i ca. 3 månader och vi höll inte riktigt kontakten. (Jag försökte iaf)

Sedan efter hon kom tillbaks det har vi haft ett par romantiska dejter så att säga, och jag har (tyvärr) förälskat mig i kvinnan. Vi kysser (Eller vrål hånglar) pratar gullilull ( Sånt där som singlar bara avskyr att se :p)

Men jag har jättesvårt att få ut kvinnan nånstans, Det känns som hon håller mig som reserv, jag smsar eller ringer och hon svarar inte - ibland aldrig eller så får jag svar så sent som dagen efter. Hon har även smsat vår  chef undertiden med "Random jobb grejer". Eller lägger upp bilder på facebook när jag väntat på svar.

Det kan vara värt nämna att under våra dejter har hon nämnt att det kommer va jobbigt att prata med varandra (hennes svenska är sådär, modersmål är spanska, vilket jag inte pratar - fast skulle lära mig om vi skulle ha en riktig relation) och att det är "tråkigt" att vi båda hyr rum som bostad för tillfället - Alltså ingen privat bostad som vi kan umgås i.

Det jag vill göra är att i princip fråga henne varför hon inte svarar mig, tycker det är respektlöst mot mig, och vill höra en bra anledning. Men vill inte skrämma bort goda damen genom att skälla ut henne.

Jag tror.. eller jag vet att det inte är åldern som får henne att ta distans - jag börjar tro på mina kompisar som jag frågat också - att hon playar mig, väntar på något bättre. Men.. jaja, vill höra från annat gott folk innan jag tar beslutet och slutar kontakta henne.


   
Citera

SimonSL: Det jag vill göra är att i princip fråga henne varför hon inte svarar mig, tycker det är respektlöst mot mig, och vill höra en bra anledning. Men vill inte skrämma bort goda damen genom att skälla ut henne.

jag skulle göra så, att man undviker att försöka lösa problemet med en konfrontation av typen du-beskriver-vad-som-är-dåligt-med-hennes-beteende och kräver en ändring, utan att du istället framför ett positivt budskap som inte kommer att uppfattas som kränkande eller inkräktande för henne, nämligen att du förklarar hur mycket hon betyder för dig.

om du visar att du vill göra allvar av er relation och dessutom visar dig sårbar genom att blotta dina känslor tror jag att hon kommer få en tankeställare, och om hon känner samma sak också tänka på att ta större hänsyn till dina känslor och hur hon väljer att bete sig mot dig. ifall det visar sig att er relation inte är något seriöst företag från hennes sida så får du det smärtsamma faktumet ur vägen. jag föredrar att skapa förutsättningarna till en viss önskvärd ändring i en relation snarare än att försöka tvinga fram den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara ett svar och jag gillar redan det jag läst! Schysst, tack för du tog din tid :)! 
Får väll grumla lite på det och "inbilla mig en konversation" 

Mer svar uppskattas fortfarande dock :)!


   
SvaraCitera

SimonSL: innan jag tar beslutet och slutar kontakta henne.

du borde snarare ta steget att konfrontera henne längre, gör ett hembesök, bryt dig in när hon sover, lämna ett brev i hennes kylskåp. 


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

S3ON:

du borde snarare ta steget att konfrontera henne längre, gör ett hembesök, bryt dig in när hon sover, lämna ett brev i hennes kylskåp. 

är detta ica-s3on som talar


   
SvaraCitera

isola:

är detta ica-s3on som talar

mm Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va med henne idag, vi va ute på centrum en stund, hade liten picnic och sedan kolla film, höll hand hela jävla tiden och vi log sådär hopplöst mot varandra, kunde fan inte få fram det jag velat säga, suck.  Va sådär hopplöst fin stämning (tyckte jag) så mina cojones försvann antar jag. :/


   
SvaraCitera

Knullade ni? Galen


   
SvaraCitera

Skaffa ny brud 


   
SvaraCitera

Bööööörg: Skaffa ny brud

lyssna på tupac


   
SvaraCitera

SimonSL:
 
Det jag vill göra är att i princip fråga henne varför hon inte svarar mig, tycker det är respektlöst mot mig, och vill höra en bra anledning. Men vill inte skrämma bort goda damen genom att skälla ut henne.

sluta behandla henne som 1 exotiskt djur och försök prata emd henne


   
SvaraCitera