Aviseringar
Rensa alla

Tvångs klämmer finnar, hur ska jag sluta?


Ämnesstartare

I snart fyra år har jag tvångs klämmt finnar. Jag har fått massa ärr i ansiktet och dålig hy. Men det går inte att sluta. Kan stå framför spegeln i flera timmar, flera gånger om dagen bara för att få bort finnar och pormaskar. Klarar inte av att låta dom vara, det går bara inte. Klämmer på allt. Jag får jätte mycket ångest efteråt, och känner mig ful och äcklig och säger till mig själv att jag aldrig ska klämma mer.. men det går inte[n].

Någon annan som har samma problem eller någon som har ett tips om hur jag ska sluta. För jag mår riktigt dåligt över det här :S[n]


   
Citera
Ämnesstartare

Jobbigt. [n]
Här kanske du hittar något bra tips.
http://www.bdd-sverige.net/forum2/index.php?PHPSESSID=435de95fbb6bd89e653765d73f...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malinmus:

Någon annan som har samma problem eller någon som har ett tips om hur jag ska sluta.

Jag kan inte heller låta bli att klämma, och det blir ju så mycket värre. 🙁


   
SvaraCitera

Malinmus:

Någon annan som har samma problem

Har precis samma problem[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tenderlies:

Jag kan inte heller låta bli att klämma, och det blir ju så mycket värre. 🙁

Precis och det vet man ju så väl om. Ändå så går det inte att sluta. Fattar inte hur det kan blir så :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har provat olika metoder för att sluta.
inget funkar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malinmus:

Precis och det vet man ju så väl om. Ändå så går det inte att sluta. Fattar inte hur det kan blir så :S

Undvik situationer då du vet att du pillar, och undvik speglar! När du är hemma t.ex, så gå inte in till badrummet! Och gå ut mer. Jag antar att du inte pillar när du är utomhus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malinmus:

Precis och det vet man ju så väl om. Ändå så går det inte att sluta. Fattar inte hur det kan blir så :S

Nää, har testat alla finkrämer som finns känns det som, men inget funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp dessa så rör ni inte med fingrarna, rör ALDRIG med fingrarna. Se alltid till att rengöra huden innan och efter. Ni slipper fula märken och ärr med http://www.beautystick.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I sann behavioristisk anda föreslår jag att du tillfogar dig själv någon form av smärta när du gör det. Förslagsvis genom att slå dig själv hårt i ansiktet eller smälla ett gummiband mot handleden eller något annat som gör ont en kort stund. Förr eller senare kommer du nog betinga det med obehag.

Dold text: Funkar inte om du är masochist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla tips. Men som jag vet måste jag hitta någonting annat som ersätter klämmandet. Men vad kan det vara?

Just nu känner jag att jag sugt bort mot badrummet. Det är helt stört :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa en rejäl jäkla ansiktsrenovering så att du inte har så mycket att klämma.
Skaffa en riktigt porklämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill inte låta negativ.. även fast jag inte har något att klämma kan jag hitta saker att klämma .. bara i huden. det kommer alltid ut något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malinmus:

vill inte låta negativ.. även fast jag inte har något att klämma kan jag hitta saker att klämma .. bara i huden. det kommer alltid ut något.

Har haft exakt samma problem, får.. återfall ibland [blush]
MEN, se till att undvika speglar, typ, när du står vid handfatet kolla bara ner på dina händer då, och klart, ibland måste du ju kolla dig i spegeln, men titta INTE nära och INTE länge. Om man klarar det några dagar så blir det lättare och lättare och till sist slutar man och kan titta sig vanligt i spegeln utan att göra något.
Lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack! ska precis göra mig i ordnign nu. önska mig lycka till ;D


   
SvaraCitera