Aviseringar
Rensa alla

Tvångssterilisering av utvecklingsstörda


reben

gillar nt när folk tvingar en t saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAg röstar för pedofiler ska Tvångssteriliseras , sjuka människor ska inte ha rätt och sprida sina sjuka mutationer vidare .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Jag tror snarare att de har stannat i ett stadie de skulle ha passerat.

Du får gärna upplysa mig om vilket stadie i människans mentala utveckling som man tänder på barn som ej genomgått puberteten. Eftersom man tydligen kan stanna där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Man kan väl avråda folk från att skaffa barn om man så tycker att det behövs men ingen har rätt att beröva någon annan möjligheten att skaffa egna, biologiska barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
JAg röstar för pedofiler ska Tvångssteriliseras , sjuka människor ska inte ha rätt och sprida sina sjuka mutationer vidare .

du fattar att det inte är genetiskt va? din sjuka jävel
ska sterilisera dig pga okunskap


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 All form av tvång inom områden som detta, är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

du fattar att det inte är genetiskt va? din sjuka jävel
ska sterilisera dig pga okunskap

Du kan inget om genetik va och om hur gener funkar .  Det där tar jag som ett personligt angrepp och är anmält xD 


   
SvaraCitera
mynona

isola: Nej ingen ska någonsin tvångssteriliseras

Nej, det var sådant som utfördes av: 

superpojken:

Statens institut för rasbiologi

... och dylika institutioner med influens av ideologier med smak av 30-tal. 

Varför skulle man tvångssterilisera utvecklingsstörda? Det är en fråga man borde utgå ifrån i stället. 

Det är klart att det är problematiskt om människor som inte känner till att de kan bli gravida blir det helt oplanerat, men det är inget fel med preventivmedel, och det finns olika sådana så man kan välja ut vilka som är lämpligast för tillståndet i fråga.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Du får gärna upplysa mig om vilket stadie i människans mentala utveckling som man tänder på barn som ej genomgått puberteten. Eftersom man tydligen kan stanna där. 

Det handlar väl snarare om att ty sig till barn på ett sätt som andra barn gör och som vuxna ska ha vuxit ifrån. Jag tror att det har mycket med att många pedofiler själva blivit utnyttjade att göra. Jag vet dock inte utan bara spånar, men det vore kul att höra vad ledande experter anser.
En psykiatriker jag var släkt med ansåg att eftersom många på ett sätt stannat i det känslomässiga utvecklingsstadie de befann sig i när de blev utnyttjade sedan föredrog barn av den anledningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut inte.

Folk ska väl ha rätt att bestämma själva om dom vill skaffa barn eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nej, det var sådant som utfördes av: 

... och dylika institutioner med influens av ideologier med smak av 30-tal. 

Varför skulle man tvångssterilisera utvecklingsstörda? Det är en fråga man borde utgå ifrån i stället. 

Det är klart att det är problematiskt om människor som inte känner till att de kan bli gravida blir det helt oplanerat, men det är inget fel med preventivmedel, och det finns olika sådana så man kan välja ut vilka som är lämpligast för tillståndet i fråga.  

Att genomgå en graviditet och sedan bli ifråntagen barnet är smärtsamt för vemsomhelst, inte minst för någon som har svårt att förstå varför något av det händer. Sedan måste man ju tänka på barnet också.
Preventivmedel är ju jättebra men alla kan ju inte ansvara för sådant själva och skulle ju då behöva tvångsmedicineras/få en stav/plåster genom tvång. När det gäller män så skulle det ju bli än mer komplicerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uncivilized:
Absolut inte.

Folk ska väl ha rätt att bestämma själva om dom vill skaffa barn eller ej.

nu handlade det ju också om folk som fungerar som ett barn i förskoleålder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det handlar väl snarare om att ty sig till barn på ett sätt som andra barn gör och som vuxna ska ha vuxit ifrån.

Det är väl en jävla skillnad på att känna sig trygg med andra barn och att sexuellt attraheras av dem. Tror snarare det är en sexuell avvikelse som många andra grejer, typ att tända på träd eller döda människor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej ingen ska någonsin tvångssteriliseras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de får väl lära sig om kondomer väldigt mycket. 


   
SvaraCitera