Aviseringar
Rensa alla

tvångsvård alkoholism


Ämnesstartare

Hur går man egentligen till väga för att tvångsvårda en alkoholist?

Jag vet att tvångsvård så gott som aldrig fungerar, men det är ett måste i den här sittuationen.

Det jag hittar genom google är att det som krävs för att en alkoholist ska tvångsvårdas är iprincip att den själv far illa ut eller någon annan far illa ut av det, vilket uppfylls i detta sammanhang.

Så, hur går man tillväga för att tvångsinlägga en alkoholist?


   
Citera
Ämnesstartare

man ringer psyk, antagligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man ringer psyk, antagligen.

psyk vägrar ta emot henne när hon själv tagit kontakt med dom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

psyk vägrar ta emot henne när hon själv tagit kontakt med dom...

[shake]

socialen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

psyk vägrar ta emot henne när hon själv tagit kontakt med dom...

fucking Sverige asså[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om psyk vägrar så mår hon för bra.

nä men skämt och sido. prövat beroendecentrum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

[shake]

socialen?

kan inte göra något åt det

isola:

fucking Sverige asså[sad]

håller med

OF 5:

nä men skämt och sido. prövat beroendecentrum

dom kan ej hjälpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

prövat beroendecentrum

elr rättare sagt hon har hjälp av beroendekliniken, men dom kan inte hjälpa mkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att: det verkar poänglöst. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

Jag tycker att: det verkar poänglöst. [y]

så du ser större poäng i att resten av familjen mår piss utav det än att man tvångsinlägger henne? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

så du ser större poäng i att resten av familjen mår piss utav det än att man tvångsinlägger henne? [shake]

Familjen mår nog bättre av att slippa dras med en missbrukare, men hon blir inte drogfri av tvångsinläggning. Man måste verkligen mena det själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

så du ser större poäng i att resten av familjen mår piss utav det än att man tvångsinlägger henne?

Flytta ifrån henne och kräv att hon blir ren för att ni ska komma tillbaka, funkar i vissa fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

Familjen mår nog bättre av att slippa dras med en missbrukare, men hon blir inte drogfri av tvångsinläggning. Man måste verkligen mena det själv.

joo men att slippa henne i ett år elr så skulle vara väldigt skönt för oss andra och hon kanske år sig en tanke ställare

isola:

Flytta ifrån henne och kräv att hon blir ren för att ni ska komma tillbaka, funkar i vissa fall.

grejen är bara det att jag är bara 17 så lite svårt att bara flytta... Önskar att pappa vågade hota med skillsmässa. Jag funderar på att säga rent ut till henne att hon år mig att vilja ta livet av mig, men antagligen skulle det bara göra saker värre


   
SvaraCitera

Ring till ett beroendecentrum/enhet eller till socialen. Tror de är de som har hand om det. Annars vet de vart du ska vända dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mayaismyname:

Ring till ett beroendecentrum/enhet eller till socialen. Tror de är de som har hand om det. Annars vet de vart du ska vända dig

beroendeenheten har hon redan hjälp av och soc vill inte göra nått åt det


   
SvaraCitera