Aviseringar
Rensa alla

Tvåsamheten utvecklades av mesar för mesar


Ämnesstartare

Hej kära vänner,

När vi är barn är vi barn - ingen speciell skillnad emellan oss då. Sen så blir vi sexuella varelser på ett annat sätt - vi blir män och kvinnor genom tonåren.

Det finns två typer av män - ena typen är en man med bra gener vilket signaleras på olika sätt tex socialt. Den andra mannen är beskyddaren som tar hand om sin kvinna.

Om en kvinna fick välja så vill hon ha båda - no brainer - men ytterst få kvinnor klarar av att attrahera en sån man. Detta har gjort att kvinnor attraheras av olika typer av män beroende på hur lätt det är för dom att ha barn.

När de har lätt för att få barn och strax innan så attraheras de för männen men bra gener. Annars klarar de sig med beskyddaren.

DETTA HAR FRUSTRERAT ALLA BESKYDDARE GENOM TIDERNA - eftersom att de löper en stor risk att ta hand om barn som inte är deras. Och därför blev tvåsamheten född.

Nååå är det är fortfarande vettigt i preventivmedelsåldern? [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Det finns seriöst en regel mot att sprida material som medvetet är falsk och felaktigt. Kan du snälla följa den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det finns seriöst en regel mot att sprida material som medvetet är falsk och felaktigt. Kan du snälla följa den?

Hur menar du med medvetet falsk? Jag hänvisar till Evolutionspsykologi. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Hur menar du med medvetet falsk? Jag hänvisar till Evolutionspsykologi.

Jaha, du tror sånt uppenbart trams på riktigt. Jamen dåså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jaha, du tror sånt uppenbart trams på riktigt. Jamen dåså.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jaha, du tror sånt uppenbart trams på riktigt. Jamen dåså.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du sovit dåligt inatt?


   
SvaraCitera

ja du har rätt

men frågan e vad gör jag

e nog en beskyddar har en shej som e 35 år o hon har massa barn (fyra st inga med mej) men ja får ta hand om alla dvs
byta blöja
köra till fotboll tröäning
laga kvällsmat
göra smörgås
läsa saga

skit jobbit tycker jag.... men när jag frågar varför hon ente gör nåt säger hon "du beskyddar ente mig tillräckligt om du säger så"

då tänker jag f-n också... måste beskydda

men hur tar jag mig ur fällan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

men hur tar jag mig ur fällan?

Fast frågan är om det är en fälla. I våran tidsålder har vi makten att göra motstånd emot de drifter som våra gener iscensätter. Vi kan därför välja att bry oss om andra memer än just gener.

Om du är glad i din situation så spelar det ej någon roll - är upp till dig vad ni gör med ert liv.


   
SvaraCitera

Asha:

Det finns två typer av män

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Nej.

Sätt från det perspektivet jo - två kvalitéer som kan vara attraktivt för kvinnor (utifrån detta perspektiv) om det låter bättre för dig.


   
SvaraCitera

Asha:

Sätt från det perspektivet jo

Ja okej. Perspektivet är härmed brutet - det finns fler typer av män än två (2).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Perspektivet är härmed brutet - det finns fler typer av män än två (2).

Ja man kan klassificera hur länge man vill - men det är inte relevant för att göra min poäng.


   
SvaraCitera

Asha:

men det är inte relevant för att göra min poäng.

Din brutna teori är inte heller relevant för din poäng då den inte ens är ordentligt kopplad till den [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Din brutna teori är inte heller relevant för din poäng då den inte ens är ordentligt kopplad till den [surprised]

I stället för att skapa halmgubbar kan du sakligt kritisera vad för fler kvalitéer från ett evolutionär psykologiskt perspektiv som finns som jag ej har nämnt.

Alternativt kritisera grunden till den evolutionära psykologin. nuff said


   
SvaraCitera