Aviseringar
Rensa alla

tvestjärtar


Ämnesstartare

har tvestjärtar inomhus, främst i hallen och köket men dom kan ju även krypa (och tydligen flyga, lol) till andra rum,........
eftersom jag spenderar större delen av tiden i mitt rum, där jag ännu inte har hittat mer än en tvestjärt under tiden jag har bott här (ca en vecka), så undrar jag om ni har några tips på hur man håller dom borta från rum som dom ännu inte har invaderat 🙁
vill inte ens gå till köket och hämta mat typ för jag HATAR småkryp och vill inte ha sådana i min säng eller på mina väggar, golv eller tak!!! skakar alla kläder innan jag klär på mig osv för jag är så jäva paranoid

eftresom dom gillar mörker har jag taklampan tänd så dom håller sig härifrån, har även dörren stängd osv men dom kommer säkert ta sig in hit nån vacker dag iallafall 🙁

läste att myrr funkar mot tvestjärtar också men det kan man väl inte lägga inomhus eller? [crazy][crazy] har lust att hälla sånt utanför min dörr

/rädd


   
Citera
Ämnesstartare

Spreja radar längs med listerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Spreja radar längs med listerna.

är inte det giftigt? [sad] alltså för människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är inte det giftigt? [sad] alltså för människor

Det är inte bra att andas in, men om man sprejar och sedan väntar en stund innan man går in i rummet igen så är det ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ew[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du får stänga husvagnsdörren[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Det är inte bra att andas in, men om man sprejar och sedan väntar en stund innan man går in i rummet igen så är det ingen fara.

tror inte pappa kommer låta mig spraya det där dock eftersom han tycker att jag överdriver (vilket jag antagligen gör) men jag klarar verkligen inte av kryp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemlig:

du får stänga husvagnsdörren[smile]

[bigsmile]
Men en liten [no-no] också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men en liten [no-no] också.

tycker det börjar bli lite old


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror inte pappa kommer låta mig spraya det där dock eftersom han tycker att jag överdriver (vilket jag antagligen gör) men jag klarar verkligen inte av kryp

Han kommer inte ens märka det ifall du gör det när han inte är hemma. Hade hela mitt rum fullt med tvestjärtar för några veckor sen, men de försvann allihop efter att jag använt radar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Han kommer inte ens märka det ifall du gör det när han inte är hemma.

ska försöka hitta ett sådant tillfälle då [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tycker det börjar bli lite old

Mm, men jag har inte sett något på länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tur att det inte är skalbaggar iaf. fyfan kunde varit värre
Sen försvinner väl tvestjärtarna under hösten o vinter eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade aldrig sett tvestjärtar i hela mitt liv förrän jag blev tsm med min pojkvän. Dom finns tydligen bara i hans område i den här staden.. haha 😀 Iofs har han sitt rum i källaren 🙁 jag vägrar sova där, sover på soffan på övervåningen [y] Hursomhelst, vi sprejade radar utanför dörren och runt fönstret och efter vägglisterna. två dagar senare vaknade han med en jävel på armen, så om det fungerar det tvivlar jag på..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom finns i vår brevlåda.. Hänger med posten in. [sad]


   
SvaraCitera