Aviseringar
Rensa alla

TV4: Lyckliga gatan


Lounge
Ämnesstartare

Fluffprogrammet Lyckliga gatan sänds just nu i TV4. Det är där två artister ifrån olika generationer och genrer möts för att göra en cover på varandras hits. Senast var det Nordman och Cleo som gjorde varandras musik vilket har blivit ett omtalat program. Har ni sett det, vad tycker ni?

Lyckliga-Gatan-TV4.jpg

Vilken gammal låt av en folkkär artist skulle du vilja göra om till en raplåt? Laddade ner appen "Autorap" som finns till både android och Iphone. Där kan man tala in valfri gammal låt och så förvandlas det till rapp. Välj en låt och gör det du med! Kanske blir en hit. Posta här.

Här är mitt bidrag där jag läste ur en vers och refrängen av Åkerströms "Jag ger dig min morgon":
Lounges rap


   
Citera
höna

två tungor kanske


   
SvaraCitera
höna

den är fin.

jag gillar programmet, har sett alla program. tycker hiphoptolkningarna brukar vara bättre och mer kreativa. alltså där en hiphopare tolkar


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

höna: jag gillar programmet, har sett alla program. tycker hiphoptolkningarna brukar vara bättre och mer kreativa. alltså där en hiphopare tolkar

tycker det med.. tror det är för att den generellt är unga som sysslar med hiphop som inte är lika inkörda i ett sätt att göra musik som åldringarna kanske


   
SvaraCitera
höna

Lounge:

tycker det med.. tror det är för att den generellt är unga som sysslar med hiphop som inte är lika inkörda i ett sätt att göra musik som åldringarna kanske

jaa tror också så! vissa åldringstolkningar är ju nästan pinsamma


   
SvaraCitera

Fick ett enormt osympatiskt intryck av hon Cleo. Hennes tolkning var dessutom sämst. Nordman levererade däremot rent musikaliskt iallafall. 


   
SvaraCitera

Nordman är bra som han är, behövs ingen cover på de, kommer nog inte få nån artist igen som gör lika bra musik som nordman


   
SvaraCitera

Är nordman med de gamla?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Punda:
Är nordman med de gamla?

Tyvärr.. we're getting old


   
SvaraCitera

Lounge:

Tyvärr.. we're getting old

Slår en så hårt varje gång


   
SvaraCitera