Aviseringar
Rensa alla

Tvillingar


Aphr0dite:

Ägg? Hoppas du menar livmoder..
Förmodligen inget lätt ingrepp, men jag vet att det har utförts. Säkerligen stor risk för missfall med båda barnen.

ja precis ägg!

okej i see. fan vad hemskt![surprised]


   
SvaraCitera

ush barn[shake]


   
SvaraCitera

Skillnad mellan enäggstvillingar och tvåäggstvillingar.

Enäggs - Enäggs kommer från samma ägg men har delat sig, tvåäggs är från två helt olika ägg.

Tvåäggs - Utvecklas i två ägg var och en befruktade av en spermie.


   
SvaraCitera

men snälla. skärpning!


   
SvaraCitera

man kan ialf ta bort en av "barnen" hos hästar ialf,så varför inte med människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

MEN VEM VILL INTE HA TVILLINGAR LIKSOM?

Mao sant, det hade vart coolt ^^

Aphr0dite:

Seriöst, ja det kan man nu förtiden.

gosh .__.

ingen annan:

men snälla. skärpning!

????


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Antingen ska jag ha max 1 barn, helst flicka, eller så skulle jag vilja ha tvillingar, en av varje då!

Stackars oönskade pojke..?


   
SvaraCitera

Min väns syster gjorde abort med sina tvillingar, en av dem överlevde mirakulöst men blev otroligt skadad, han kommer sitta i rullstol hela sitt liv och troligtvis bli blind när han når tonåren. :/


   
SvaraCitera
Jeay_L

ohYEA_:

Stackars oönskade pojke..?

Har inga planer på barn på en lååång tid framöver!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

han kommer sitta i rullstol hela sitt liv och troligtvis bli blind när han når tonåren. :/

Just därför ska man inte exprimentera med sånt där. Antingen tar man bort båda eller så behåller man båda.


   
SvaraCitera

Violine:

Min väns syster gjorde abort med sina tvillingar, en av dem överlevde mirakulöst men blev otroligt skadad, han kommer sitta i rullstol hela sitt liv och troligtvis bli blind när han når tonåren. :/

ooooooooooooooooooooooooomfg. Fyfaaaaaan vilka skuldkänslorrrrr jag skulle ha fååååååååååååååååååått alltså neeej >< (U)(U)(U)(U)(U)
guuuuud stackaaarn alltså >< :(:(:(:(:(:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Min väns syster gjorde abort med sina tvillingar, en av dem överlevde mirakulöst men blev otroligt skadad, han kommer sitta i rullstol hela sitt liv och troligtvis bli blind när han når tonåren. :/

Ägd. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Just därför ska man inte exprimentera med sånt där. Antingen tar man bort båda eller så behåller man båda.

I det fallet så hade nog denna väns syster försökt abortera BÅDA fostrena, men en av dem överlevde trots allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Min väns syster gjorde abort med sina tvillingar, en av dem överlevde mirakulöst men blev otroligt skadad, han kommer sitta i rullstol hela sitt liv och troligtvis bli blind när han når tonåren. :/

Men försökte hon få ena att överleva? Fyfan att berätta det för sitt barn "du är nu blind och handikappad för att jag försökte abortera dig". ush. Men kunde hon inte abortera "igen"?


   
SvaraCitera

Tsim:

Men försökte hon få ena att överleva?

Nix, de ville ta bort båda.

Tsim:

Men kunde hon inte abortera "igen"?

Jag tror inte att du räknade med att han skulle överleva tills det han var för gammal för att tas bort.

Tsim:

"du är nu blind och handikappad för att jag försökte abortera dig"

Ja verkligen.


   
SvaraCitera