Aviseringar
Rensa alla

Tvingad att bli pappa


Ämnesstartare

Hej!

Jag såg att det redan fanns en debatt om detta men den är gammal

http://ungdomar.se/blogg.php?user_id=172936&blogg_id=167844

Jag tänkte höra om något har ändrats.

Självklart så har jag klantat till det och nu säger en tjej att hon är gravid och att jag är pappan. Innan man nu blir nerbombad att hatinlägg från feminister så vill jag säja detta

1. Jag hade kondom och jag fattar inte hur detta kunde hända.
2. Jag vet inte om det är mitt barn.
3. Jag vill absolut INTE ha ett till barn (har redan 2 med en annan kvinna som jag är separerad med)

Eftersom jag har bestämt mig att jag inte vill ha ett barn vad kan jag då göra som kille. Har man inga rättigheter alls. Det känns helt sjukt att man ska bli tvingad till 18+ år.

Självklart ska jag kräva faderskaps test och jag fick även höra att man ej var skyldig att betala något för graviditeten men sedan då har har jag att vänta mig.

Detta är inget roligt alls känns som ett 18 års fängelse straff när jag ändå använt kondom. Ska man vara tvungen som kille i detta samhälle att inte ha sex eller att sterilasera sig bara för att vara säker på att inte få barn?


   
Citera

Grattis, hoppas att det blir en dotter! [badgrin]


   
SvaraCitera

Du är ägd [bigcheers]
Finns inget du kan göra mer än att betala underhåll så fort ungen ploppar ut [bigcheers][badgrin][badgrin][badgrin][badgrin]
Dold text: Flåt för skadeglädjen

Dold text: Ångra mig, tar tillbaka mitt förlåt [badgrin]


   
SvaraCitera

anonym2012:

Ska man vara tvungen som kille i detta samhälle att inte ha sex eller att sterilasera sig bara för att vara säker på att inte få barn?

Svar: ja


   
SvaraCitera

Stackars dina andra barn. Kondomer kan gå sönder, det är sådant som händer och man får ta ansvar därefter om man valt att ha sex. Den som är det verkliga offret här är barnet som är oönskad av sin lagom intelligenta pappa - som inte ens kan stava ordentligt. [sad] Sätt dig in i den ungens situation.


   
SvaraCitera

isola:

Stackars dina andra barn. Kondomer kan gå sönder, det är sådant som händer och man får ta ansvar därefter om man valt att ha sex. Den som är det verkliga offret här är barnet som är oönskad av sin lagom intelligenta pappa som inte ens kan stava ordentligt. [sad] Sätt dig in i den ungens situation.

Du har alltid så gulliga synvinklar på allt [blush][love]


   
SvaraCitera

MusPlupp:

Du har alltid så gulliga synvinklar på allt [blush][love]

speakar ju bara sanningen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Happ, surt ;(

vad kan man tänkas få betala då per månad? någon som har koll?


   
SvaraCitera

anonym2012:

vad kan man tänkas få betala då per månad? någon som har koll?

1230 [no-no]


   
SvaraCitera

Ja, hemskt att behöva bli pappa mot sin vilja. Känner man att man inte kan ge barnet den uppväxt den förtjänar, då skall man inte heller skaffa barn. Men är ju inte så mycket att göra när tjejen har bestämt sig :/
Hoppas och tror att du ändrar uppfattning om barnet när det är fött och ligger i dina armar första gången 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MusPlupp:

1230

Men ärligt ? vadå 1230 ?

kebu12:

Ja, hemskt att behöva bli pappa mot sin vilja. Känner man att man inte kan ge barnet den uppväxt den förtjänar, då skall man inte heller skaffa barn. Men är ju inte så mycket att göra när tjejen har bestämt sig :/ Hoppas och tror att du ändrar uppfattning om barnet när det är fött och ligger i dina armar första gången 🙂

Nja, skulle inte tro det eftersom jag knappt har tid med de 2 jag har eftersom jag är singel pappa


   
SvaraCitera

Din jävla jävel alltså..


   
SvaraCitera

anonym2012:

Men ärligt ? vadå 1230 ?

Det var det i alla fal förra året, det kanske ändras från år till år men förmodligen inte månge kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Din jävla jävel alltså..

??? Vafan vad mer kan man göra än att ha kondom FFS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MusPlupp:

Det var det i alla fal förra året, det kanske ändras från år till år men förmodligen inte månge kronor.

Aha trodde det var typ 5000 kr typ, har du någon länk där man kan läsa?


   
SvaraCitera