Aviseringar
Rensa alla

Tvingas sova i samma säng som min bror i minst 3 månader


Ämnesstartare

Hej. Jag är en tjej på 16 år som har ett problem. Det är såhär att från och med nästa vecka ska min faster och hennes man bo hos oss en tid då min fasters man har fått jobb i min stad. Dock så håller den lägenheten som de ska få genom hans jobb att renoveras och ska inte vara klar på minst 3 månader och därför har mina föräldrar erbjudit dem att bo hemma hos oss så länge. Vi bor i en trea i sthlm. Jag och min bror har varsitt rum och mina föräldrar sover i vardagsrummet. Min faster och hennes man ska sova i min brors rum medan de är här eftersom det är störst och min bror ska därför flytta in i mitt rum under tiden, som olyckligtvis är för litet för att få plats med någon extrasäng eller extramadrass så därför måste han ligga i samma säng som jag då det är en 90-säng och vi får plats båda två. Jag känner mig inte alls bekväm med detta. Visst, vi låg i samma säng när vi var mindre men det är ju en helt annan sak tycker jag. Jag har sagt till mina föräldrar att jag inte tycker om att behöva dela rum och dessutom säng med min bror (som är 14) men de säger bara att nu är situationen som den är och att vi alla får anpassa oss. Jag sover dessutom naken och det känner jag att jag inte kan göra om jag ska dela säng med honom. Sa dessutom det till mamma men hon sa bara "Det kan du väl göra ändå? Inte som att Robert skulle bry sig". Kommer inte kunna ha något privatliv alls under 3 månader-

Hjälp mig. Vad hade ni gjort i min situation?


   
Citera
reben

skaffat nå madrass el dylikt. 

min syrra sover i min säng typ varje dag GalenGalenGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: min syrra sover i min säng typ varje dag

Tillsammans med dig? Känns det inte awkward? Hur gammal är hon? Mitt rum är tyvärr för litet för en madrass.


   
SvaraCitera
reben

misslizzy: Tillsammans med dig? Känns det inte awkward? Hur gammal är hon? Mitt rum är tyvärr för litet för en madrass.

13 nä inte direkt e väl som när 1 polare sover över

m men hade hellre sovit på en asliten 50cm madrass, elr bara på typ en klädhög än delat 1 90säng med min brur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ledsen finns det inget annat rum där det går att ha en madrass? att behöva sova i samma säng känns inte nice!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

13 nä inte direkt e väl som när 1 polare sover över

m men hade hellre sovit på en asliten 50cm madrass, elr bara på typ en klädhög än delat 1 90säng med min brur

Ok jo. Möjligt att jag inte hade tyckt det gjorde så mycket om han var tjej. Har dock inga problem med att dela säng med kompisar.

Rävpojken:
Ledsen finns det inget annat rum där det går att ha en madrass? att behöva sova i samma säng känns inte nice!!! 

Tyvärr inte. Skulle bara vara vardagsrummet isf men där sover ju mina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misslizzy: Tyvärr inte. Skulle bara vara vardagsrummet isf men där sover ju mina föräldrar.

dom borde dela din säng istället 🙁


   
SvaraCitera
mynona

Rävpojken: dom borde dela din säng istället 🙁

+1 Ledsen Dina föräldrar kan sova i ditt rum och du och din bror kan sova i vardagsrummet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

dom borde dela din säng istället 🙁

Mm, kan man tycka.

mynona: Dina föräldrar kan sova i ditt rum och du och din bror kan sova i vardagsrummet

Föreslog det för dem även om jag helst inte skulle vilja dela rum ens med min bror men de sa bara att de behövde vardagsrummet själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misslizzy: Jag sover dessutom naken och det känner jag att jag inte kan göra om jag ska dela säng med honom. Sa dessutom det till mamma men hon sa bara "Det kan du väl göra ändå? Inte som att Robert skulle bry sig".

Tvivlar på att den här tråden är verklighetsbaserad pga det uttalandet.
Och om det mot förmodan är sant så är din mor mer än bara lite konstig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovsäck is The 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovsäck 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Sovsäck 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alternativt bygga en liten mur i mitten av sängen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Tvivlar på att den här tråden är verklighetsbaserad pga det uttalandet.
Och om det mot förmodan är sant så är din mor mer än bara lite konstig.

Varför skulle jag ljuga om något sånt här? Förvirrad Och ja  mina föräldrar är konstiga. Det är ju ganska uppenbart iom att de gör såhär.

mrman:
Sovsäck 

Hmm, det kanske kan vara något. Iaf för den ena så den slipper "röra vid" den andra. Även om jag inte är speciellt förtjust i sovsäck inomhus.

S3ON:
Alternativt bygga en liten mur i mitten av sängen. 

Hur skulle det gå till? Känns som att den skulle rasa väldigt snabbt.


   
SvaraCitera