Aviseringar
Rensa alla

Twin peaks fyller 20 år


Ämnesstartare

För 20 år sedan skapades en serie som var helt annorlunda det som tidigare gjorts. och i särklass den största mordgåtan som existerat i tv.
Vem mördade laura palmer?

Image

Handlingen går ut på att en ung kvinna vid namn laura palmer mördas i den lilla staden twin peaks. En fbi agent kopplas in för att lösa fallet. Under resan fram till vem som mördade henne så kommer en massa hemligheter om stadens invånare upp till ytan.

Serien är gjord utav david lynch.

Det finns 30 avsnitt, samt en film om twin peaks. Men filmen utspelar sig innan serien så se absolut inte den först.

Har ni inte sett twin peaks och vill ha en serie att följa så borde denna ligga högst på listan.
Och den kommer visas på Dold text: Kanal 9 med start 30juni (för att undvika reklam)

Det dåliga med serien.
I början är det väldigt mycket karaktärer som introduceras och det tar lite tid innan karaktärsintroduceringen har gått in. sisådär i avsnitt 2-3.
David lynch var inte så delaktig efter avsnitt 16 men kom tillbaka vid de sista. Så avsnitt 17-25 är väldigt flummiga.

Det positiva.
Den i särklass mest engagerande mordgåtan som visats på tv.
Fruktansvärt roande karaktärer. och david lynch magin, vilket inte går att förklara.

Jag har sett tusentals skräckfilmer. Men inget skrämmer mig så mycket som en av karaktärerna i twin peaks.

Jag uppmanar alla som inte har sett den här serien att göra det och ge den en chans.


   
Citera
Ämnesetiketter

[love][party]


   
SvaraCitera