Aviseringar
Rensa alla

Tycker du att det är viktigt med märkes/designer-kläder?


Ämnesstartare

bryr mig om kvalitet.

men att tro att märkeskläder = kvalitet är ju bara vidskepelse.

så nä. bryr mig ej om märken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte, köper både ock.


   
SvaraCitera
höna

Jag tycker om vissa märkeskläder pga bra kvalle å ofta bra passform. Därför köper jag nästan allt second hand! Billigt å bra. 


   
SvaraCitera
reben

l o l


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köper både märkeskläder och från budgetkedjorna, beroende på vad jag ska ha plagget till (varje dag, fest, enstaka tillfällen osv). Fördelen med märkeskläderna är att det ofta är av bättre kvalité och sitter bättre på kroppen. JO SÅ ÄR DET VISST DET!!!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, pga kvalitén. Man vet att den håller när man köper en PeakPerformance-jacka liksom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej inte alls. Folk som betalar extra enbart för en liten fancy lapp typ bak på jeanslinningen tramsar sig bara.

 Är man däremot ute efter något extra hållbart kan det vara värt att betala lite mer för ett klädesplagg, men då är det ju egentligen inte ett märke att skylta med man är ute efter.

koalan:
äger 1 "märkesplagg". Det är en fjällrävenjacka. från 1984. det suger att den ser likadan ut som de som produceras idag. mvh hipsterwannabe. 

Håller med Rodnar mvh brukar sno min pappas.


   
SvaraCitera

Jag tycker att "märkes" byxor håller längre, till exempel Maison & Scotch, Lee, Levis osv. Tröjorna kvittar ju, om jag köper ett vanligt linne så köper jag det på h&m eller något. Men om det är någon fin tröja med nice design så kan man lägga ut lite mer pengar. Dessutom så tycker jag också att märkes kläder håller längre! Jag menar, köpte en klänning från h&m som jag har haft på mig 2 ggr, börjar redan gå sönder ...


   
SvaraCitera

Verkligen inte, så jävla överskattat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bryr mig mest om kvalitet , designen  och passformen samt att jag kan finna mig bekväm i den klädstilen som är viktigast , änh åt helvete med märken man betalar extra mkt bara för märket gäller väl mkt annat också ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 inbillar mig att jag kan ha märkeskläder längre än billiga och att d är bättre kvalute´´


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mja. om det angår basplagg så bryr jag mig inte alls. om det gäller grövre plagg som jeans, skor och jackor etc. kan jag tycka det är värt att lägga ut lite extra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går typ bara i märkeskläder. 

G


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar dolce gabbana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

They be like, "Oh, that Gucci - that's hella tight."
I'm like, "Yo - that's fifty dollars for a T-shirt."


   
SvaraCitera