Aviseringar
Rensa alla

Tycker du att invandrare har en skyldighet att anpassa sig till svensk kultur och vanor?


Ämnesstartare

NiklasW påstår att 80% av svenskar tycker det. En poll på detta forum är lika bra som allt annat. Kommentera även om du känner någon eller inte som tycker så.


   
Citera

Ja hittills är det 100% Niklas har allt rätt han Glad

ah två har röstat då är det bara att se vad andra tycker!


   
SvaraCitera

Ja tycker inte det är så mycket begärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker den här frågan är väldigt kul. delade för inte så längesen en grupp på min fb om sdare i thailand (SVENSKAR BOSATTA I THAILAND SOM RÖSTAR PÅ SD HAHAHAHA!!!)

de satt alltså där, tillsammans på stranden och var insatta i den svenska invandrarpolitiken. dvs frågor som rör sverige och dess invånare. (integration much lr?)

detta ger en mkt bra bild av hur förvirrade sdare är egentligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv klart. Blir så förbannad när jag ser en invandrare som går omgring och pratar arabiska eller slåss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: (SVENSKAR BOSATTA I THAILAND SOM RÖSTAR PÅ SD HAHAHAHA!!!)

Lol Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Nej5

Alltså, delvis. MEn nä, inte 100%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: de satt alltså där, tillsammans på stranden och var insatta i den svenska invandrarpolitiken. dvs frågor som rör sverige och dess invånare. (integration much lr?)

detta ger en mkt bra bild av hur förvirrade sdare är egentligen.

Mycket gladHjärta

xxxx: Själv klart. Blir så förbannad när jag ser en invandrare som går omgring och pratar arabiska

Innan du uttrycker ditt förakt mot andra språk så borde du i alla fall lära dig att stava rätt och inte särskriva.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ne, de tycker jag inte. 


   
SvaraCitera

Storchen84: Nej

fast skulle ha föredrgit att svara delvis, vissa svenska vanor och kulturella drag är onödiga att anpassa sig till, tänker på midsommarfirandet till exempel. Men språket är viktigt, lika mycket för dem som för oss som redan bor här, kommunikation är nyckeln. Om de föredrar att lära sig engelska så är det också oej, om de inte planerar att stanna till exempel, men ja, kommunikation.  Men om en ser på det som en helhet, så nej, det är inte en skyldighet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Mycket gladHjärta

Innan du uttrycker ditt förakt mot andra språk så borde du i alla fall lära dig att stava rätt och inte särskriva.

Hjärta

Mitt för akt? Är det för mycket krävt att inte ens land ska tas över av andra språk so man helt plötsligt inte fattar vad någon säger längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förresten, skulle någon kunna definera "svensk kultur"?


   
SvaraCitera

xxxx:

Mitt för akt? Är det för mycket krävt att inte ens land ska tas över av andra språk so man helt plötsligt inte fattar vad någon säger längre.

*förakt *så *förstår  och då nämner jag inte ens dina grammatiska misstag.
tycker inte du är rättvis, speciellt med tanke på att du knappt gör dig förstådd själv.


   
SvaraCitera

FruLiten:
Förresten, skulle någon kunna definera "svensk kultur"?

haha, omöjligt! vi har så många influenser här Galen midsommar är det enda jag kan kma på Rodnar


   
SvaraCitera