Aviseringar
Rensa alla

Tycker han jag är tråkig?


Ämnesstartare

Jag har varit med min pojkvän i 2 år.. men det enda vi gör är att sitta hemma och kolla på tv.

Om vi åker skridskor, går på bio elr spökvandring så är det jag som kommer på allt.. Och det händer ändå inte ofta att vi gör något...

Han säger bara "allt med dig är roligt blabla"
Men känner mig som en gammal tant.

Jag älskar ju honom men herregud vill inte ligga i sängen å kolla på tv.. inte förran om 20 år i allafall.

Tycker han jag är tråkig att göra saker med eller vad är det? Hur ska jag få honom att vilja göra något? Hjälp?


   
Citera
Ämnesstartare

initiativlöshet kan ha många grunder.. du får helt enkelt prata med honom.. och fortsätta ta initiativ till saker under tiden. Det är det enda konstruktiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske inte vill göra en massa saker, eller så vill han göra andra saker än de saker du hittar på. Fråga vad han vill göra. Vad gör han med sina kompisar osv? Utom att spela dator ofc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske inte behöver hitta på saker, han tycker väl om att bara vara med dig, umgås. Jag tror inte att det är han som tycker du är tråkigt, utan du som tycker han är tråkig? Det bästa vore om du pratade med honom. Efter 2 års relation så bör ni kunna ha en bra kommunication. Prova med att prata lite bara. Tänk på att han kanske inte vill hitta på saker, eller behöver hitta på saker för att ha roligt med dig, han tycker väl helt eneklt om din närvaro 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har pratat med honom men så säger han bara att han inte vet vad han vill göra.
Och mm förutom dataspel å gym gör han inget...
Och nej, tycker inte han är tråkig, men tanken att vi ska hålla på såhär i massa år utan att "leva livet" gör mig nästan lite rädd..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då får du helt enkelt diskutera vidare med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hallå ni gör ju annat. går i skolan, äter, träffar vänner osv. man behöver väl inte alltid hoppa runt på tivolin heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen är det ju lite beroende på hur mycket ni träffas? Träffas man väldigt sällan (som jag och min kille) då vill man helst hitta på så mycket som möjligt men ävn bara ta det lugnt tillsammans. Träffas man några dagar i veckan så kan man kanske inte hitta på något "nytt" att göra. Det blir att man tappar kreativiteten lite. Provat att släppa loss, hitta på något med kompisar, familj 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej klart man inte behöver.
Men en gång i månaden i iallafall kan man väl göra något annorlunda än sex å tv?

Å andra sak är att jag vill veta vad han tycker också, inte alltid göra så som jag vill...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kompisar och familj är ju inte samma sak..
Jag vill göra saker just med honom, få relation vidare eller något.
Man blir ju närmare varandra om man gör saker tillsammans...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä det behöver man inte bli. det är ju inte aktiviteterna i sig som gör förhållandet utan sammanhållningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aktiviteter måste inte növädigtvis stärka ert förhllande. Anledningen till att jag föreslog kompisar var för att då blir dt lit annorlunda i vardagen. Ju mer ni är ifrån varandra, desto mer intensivt blir det när ni e med varandra, ni uppskattar mer tiden med varandra. Ni har haft ett förhållande i 2 år, man får acceptera att det kan bli lite enformigt. Det kanske bara är en perido. Men prova att följa med till gymmet om han nu gillar det? Visa intresse i hans intresse? Det kanske höjer hans kreativitet


   
SvaraCitera