Aviseringar
Rensa alla

tycker inte sex är skönt


Ämnesstartare

Det är rätt mycket snack om förspel och "självhjälpstekniker" i tråden, och jag vill påminna om att det är en femtonåring vi snackar om här. En ung tjej som blir pressad till saker av sin äldre pojkvän, och som har ont under samlag, behöver knappast tips på hur hon ska bli bättre på förspel. Och hon behöver definitivt inte höra att "det tar ett tag innan man lär sig slappna av".

Sex är ingenting man ska lära sig uppskatta med åren och som i början ska vara obehagligt eller smärtsamt. Är det obehagligt/smärtsamt/obekvämt - gör det inte.


   
SvaraCitera

Är det friktionen som gör det smärtsamt?

För allt går med de tre V:na.
Vilja, Våld och Vaselin.
Vilja och våld verkar han ha testat alla redan,men har ni testat Vaselin?
Dvs glidmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amaandaxd:

och säger jämt att jag måste visa dom mitt under sex! och det får mig bara att känna mig stessad och inte vill. Allt med sex känns bara obehagligt och jobbigt:(

Du ska absolut inte ha sex när du inte vill, eller visa brösten om du inte vill. Eller göra någonting du inte vill. Låter lite som om han skiter i ditt väl och ve.
Du är värd precis lika mycket som han, hans själviskhet ska inte behöva ge dig men för livet. Herregud.
Prata med honom och blir det inte bättre så skulle jag göra slut.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

uhuuhuuu, låt bli att ligga om du känner sådär.

varför ligga om du ej får ut något av det, känner dg stressad och obekväm och ej har någon sexlust? vad är poängen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Låter inte alls bra. Du är femton, han är nitton och han pressar dig till saker som du inte vill. Det är inte okej, det är inte ens lagligt. Sluta ha sex med honom. Okej? Det ska absolut inte vara såhär, det ska inte göra ont. Du ska ha sex för att är upphetsad och sugen, inte för att göra honom till lags.Jag vet inte riktigt hur er relation ser ut i övrigt, men det låter inte riktigt som att ni kunnat prata om det här? Har du talat om för honom hur obekväm du känner dig?

jo jag sa det till honom..har sagt det för länge sedan att det alltid gjorde ont..sen ljög jag när det gått ett tag för att inte verka konstig lr någon och lotsades att det var skönt.:S
Men nu för inte så länge sedan berättade jag det för honom och brukar ibland börja gråta efter för att det känna bara jobbigt och jag vill tycka att det är skönt och vill ha sex eftersom det är en viktig del i förhållandet. :/

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kviq:

uhuuhuuu, låt bli att ligga om du känner sådär.varför ligga om du ej får ut något av det, känner dg stressad och obekväm och ej har någon sexlust? vad är poängen?

jag vill kunna tycka om det? Och tkr det är jobbigt att jag känner som jag gör nu..:/

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

RyalNotch:

Det låter som din kille är satans dålig på förspel.

Eller att det är ngt fel på mig eftersom jag bara tkr det känns obehagligt:O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FÖRSPEL
GLIDMEDEL
VISA EJ BRÖSTEN OM DU EJ VILL
BYT POJKVÄN, DIN VERKAR VARA EN IDIOT

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amaandaxd:

berättade jag det för honom

Och vad sa han? Låter som en HEMSK kille som fortsätter ha sex med dig efter att du berättat hur det ligger till. Den här killen utnyttjar dig och bryr sig bara om sig själv. Lämna honom! Det är absolut inte okej!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

amaandaxd:

jag vill kunna tycka om det? Och tkr det är jobbigt att jag känner som jag gör nu..:/

men tafsa en massa på dig själv, kom på vad du gillar etc. innan du börjar blanda in andra i leken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

blir det inte bättre så skulle jag göra slut.

vad ger dej rätten att bryta upp deras förhållande???[blush][blush]


   
SvaraCitera

Berätta för din partner hur du känner. Att du inte tycker det känns speciellt skönt och att det gör ont.

Ni kanske borde pröva ett lite längre förspel? Prova er fram. Låt han ta lite på dig och kanske fingra lite och mys ett tag.

Glidmedel kanske vore att alternativ också.

Men om du inte känner dig bekväm med erat sexliv så måste du ju säga det till honom. Om du däremot inte vill ha sex, utan bara har det för att tillfredställa honom så får du säga det till han.

Alla är olika, man måste inte gilla sex, men det är inget kul om man heller inte kan njuta av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amaandaxd:

ja det gör jag... tänkte att det kan ha ngt med dom att göra? känner inte heller någon sexlust alls längre ..:(

Ja, p-piller är en vanlig orsak, testa byt sort eller använd någon annan metod 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vad ger dej rätten att bryta upp deras förhållande???

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RyalNotch:

Äh, det kan ta lite tid innan du känner dig bekväm med dig själv och sedan din kille. Antingen kan du helt avstå ifrån sex eller så kan ni ta det väldigt långsamt, med lååånga förspel och försöka njuta utan att en snabb orgasm är målet. Försök visa vad du vill och säg till när han prickar rätt/fel.

ja men det som är så konstigt är att jag aldrig blir kåt:S Vi kan ha hur långa förspel som helst men kan inte bli det:O fattar inte vad som är fel på mig..men tor de har att göra med att jag hela tiden har en bild av att sex inte är skönt-.-
Men jag vill ju att det ska vara så, så fattar inte vf just det här har drabbat mig:(


   
SvaraCitera

amaandaxd:

Vi kan ha hur långa förspel som helst men kan inte bli det:O

Antingen vet inte din pojkvän riktigt hur man har förspel eller så gör dina p-piller att du tappat sexlusten=blir inte upphetsad=blir inte våt= för mycket friktion vid sex= ont. De är nog de mest troliga orsakerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera