Aviseringar
Rensa alla

TYCKER NI ATT DET BORDE BLI STRÄNGARE DROGLAGAR?


Ämnesstartare

Stigmatisering av droganvändare skadar mer än själva droganvändandet. Vore bäst att avkriminalisera, åtminstone lättare droger, så att stigmat minskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur menar du med strängare droglagar? Jag antar att du menar strängare straff eftersom de flesta droger redan är olagliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom håller mary i centrum och alla andra grova brott i ett väntrum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Vi ska inte bestraffa och stämpla folk som brottslingar bara för att man hamnar i missbruk. Hamnar man i missbruk ska man få hjälp och vård, på samma sätt som när man blir sjuk. Det är ju inte som att vi skulle slänga in folk i fängelse bara för att de får cancer. Dessutom är det oerhört ineffektivt ifall man på allvar vill minska droganvändningen i samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det vore la tråkigt 


   
SvaraCitera

Det bör vara strängare lagar. man ska värna om vad droger gör med en och kroppen alla ska kunna leva ett gott liv utan knark.

Knark leder bara till elände och våld, folk dör och de är beredda att göra grova brott för att få pengar till knark, de är beredda att mörda eller misshandla någon bara för knarket.

Knark förstör kroppens naturliga balans jag har läst på om detta. De blockerar nervsignalera eller gör så att man ska få mer energi och det sitter i hela livet, man blir aldrig av med det.

Här är en länk som säger en del: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0CH0QFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.suntliv.nu%2FAmnen%2FBruk-och-missbruk%2FFakta-om-bruk-och-missbruk%2FVad-hander-i-hjarnan-vid-beroende%2F&ei=a3UwU8DnHOGB4gSL8IHYCQ&usg=AFQjCNFqO5qPgoOdubPT0UCJrrnRaIgGbg&sig2=pqI4V-uZCCxqq7mIVbcm3Q&bvm=bv.63587204,d.bGE

Det blir mycket om jag ska kopiera en massa länkar så jag undviker det.

På vissa sidor står det att det är bra att röka hasch, gräs (Marijuana) eller så och det kan inte vara bra, amerikanska forskare påstår det men det är en drog och även om de påstår att man kommer må bättre av det så är det fel, de finns nog inga bra tester och inte över en lång och överskådlig tid. Det är direkt farligt även om Marijuana är en snäll drog om man jämför.


   
SvaraCitera

 Nej. Lösare lagar. Låt folk göra vad de vill. 

N


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

9179401_79.jpg


   
SvaraCitera

Man kan väl ta ett äpple istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja dödsstraff för droger


   
SvaraCitera