Aviseringar
Rensa alla

Tycker synd om katten.


Ämnesstartare

Kittieh:

går ju med henne i sele än så länge

lulz en katt med koppel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Whatever, katter är lugna djur, oftast och klarar sig bra inomhus.

Okej, djurEXPERTEN

Oväntad:

Lägenhetskatter är inget fel, sluta avla på bonnkatter i stället.

Nu menar jag ju inte att man ska ha katterna som utekatter heller, utan att dom ska få ha tillgång till att gå ut när dom vill det. [zzz] Och förresten, så steriliserar vi alltid våra katter.

Moderkakan:

Förresten är tråden i fel forumdel, den bör vara i "Djur och husdjur".

Bryr mig.

Tickstart:

lulz en katt med koppel!

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utekatter är så jävla äckliga 😛 har haft många utekatter och dem drar med sig parasiter och om man är gosvänlig som mig så drabbas man själv if u know what im saying ;P dock så har jag haft riktiga kämpar katter som är ute och slås och ligger och äcklar sig i väntan på en värdig motståndare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Okej, djurEXPERTEN

Ja.

Kittieh:

Bryr mig.

Bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nu menar jag ju inte att man ska ha katterna som utekatter heller, utan att dom ska få ha tillgång till att gå ut när dom vill det. [zzz]

Okej, vi tar det igen. Det finns mycket fler katter som behöver ett hem över huvud taget än det finns hem som kan erbjuda katten ett säkert ställe att vara ute på. Alltså måste många katter bo i lägenhet utan möjlighet att få ut.

Kittieh:

Och förresten, så steriliserar vi alltid våra katter.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donbot:

utekatter är så jävla äckliga 😛 har haft många utekatter och dem drar med sig parasiter och om man är gosvänlig som mig så drabbas man själv if u know what im saying ;P dock så har jag haft riktiga kämpar katter som är ute och slås och ligger och äcklar sig i väntan på en värdig motståndare.

Men menar inte att katter ska springa löst ute hela dagarna utan får gå ut när dom vill och komma in när dom vill. [smile]

Haha jo jag vet hur det är, sjukt äckligt är det. :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Ja.

Coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

[zzz]

! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Det finns mycket fler katter som behöver ett hem över huvud taget än det finns hem som kan erbjuda katten ett säkert ställe att vara ute på. Alltså måste många katter bo i lägenhet utan möjlighet att få ut.

Ja, men efter ett tag borde man låta dom komma ut lite, iallafall ligga på balkongen och sola eller gå med katten i sele eller något. [y] Och se om katten gillar det, annars kan man ju låta den vara inne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Men menar inte att katter ska springa löst ute hela dagarna utan får gå ut när dom vill och komma in när dom vill. [smile]

vadå på en innegård? utekatt för mig är en katt som har en kattlucka på dörren och kommer in ibland när dem är hungriga och sprider äckel 😀 (är lite antikatt idag) en favorit är ju när dem kommer in med en skadad mus och sen tappar den. 10min senare är hela huset blodigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

! [smile]

Orka vara glad. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Ja, men efter ett tag borde man låta dom komma ut lite, iallafall ligga på balkongen och sola eller gå med katten i sele eller något.

Ta ut den då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donbot:

vadå på en innegård? utekatt för mig är en katt som har en kattlucka på dörren och kommer in ibland när dem är hungriga och sprider äckel 😀 (är lite antikatt idag) en favorit är ju när dem kommer in med en skadad mus och sen tappar den. 10min senare är hela huset blodigt

Nej inte innegård, menade precis så som du menade. Tänkte lite fel bara. [cute]

Hahaha ja, och min katt kommer jämt in med möss på sommaren! Hon verkar tro att jag gillar döda djur, för för ungefär ett år sedan hade hon dödat min hamster och lagt i mitt rum. Och på sommaren lägger hon alltid mössen/fåglar/miniormar osv i mitt rum/utanför rummet. Det är sjukt äckligt, men antagligen för att hon är så mycket i mitt rum just så tror hon att hon kan komma in med äckliga lik. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ta ut den då?

Jag är typ aldrig hos min pappa. :/ När jag är där har jag gått ut med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Jag är typ aldrig hos min pappa. :/ När jag är där har jag gått ut med den.

Har du pratat med din pappa om det? Borde väl inte vara så svårt att släppa ut den på balkongen och hålla lite uppsikt.


   
SvaraCitera