Forumet - Tycks om mitt schema?

Tycks om mitt schema?

102 0 12
Jag fattar inte varför folk lägger ihop scheman där man tränar en del per dag, varför inte alla delar varje gång man tränar? Då slipper man bli abnormal på ett ställe på kroppen bara för att man inte orkar träna just den dagen.

Alltså;

Måndag - Ben, Mage, Bröst, Axlar, Triceps, Rygg, Biceps
Tisdag - Vila
Onsdag - Ben, Mage, Bröst, Axlar, Triceps, Rygg, Biceps
Torsdag - Vila/löpband
Fredag - Ben, Mage, Bröst, Axlar, Triceps, Rygg, Biceps
Lördag - Vila
Söndag - löpband
Tyrael:

träna


När du kör helkroppspass så fördelas all energi du har över hela kroppen när du tränar. Tränar du bara biceps/rygg en dag så lägger sig energin på den.

Samt att det troligen är lättare för kroppen att reparera några muskler istället för kroppens alla muskler.

Och man blir inte abnormal över en dag. ;)

Jag tycker du ska lägga mage på biceps/rygg dagen. Så kan du ta en heldag åt att riktigt pumpa skiten ur dem där benen!

Spana också in:

Tyrael:

Jag fattar inte varför folk lägger ihop scheman där man tränar en del per dag, varför inte alla delar varje gång man tränar? Då


Jag får ofta som träningsverk (utöver den som går över med uppvärmning) i över 2 dagar efter vissa pass.
Visst kan man köra lugnare men det är svårt att förutsäga effekten som skall komma 2 dagar senare.

Annars är det väl främst då man utvecklats såpass mycket att man får svårare att se resultat av bara en övning per muskel och pass samt vill få in fler små stödmuskler och övningar?