Aviseringar
Rensa alla

Tycks om mitt schema?


Ämnesstartare

Tja har börjat gymma igen och fixade ihop ett schema.

Måndag - Ben, Mage
Tisdag - Vila
Onsdag - Bröst, Axlar, Triceps
Torsdag - Vila/löpband
Fredag - Rygg, Biceps
Lördag - Vila
Söndag - löpband

Vad tycks, borde jag ändra något?


   
Citera

mjeh..


   
SvaraCitera
Tyrael

Jag fattar inte varför folk lägger ihop scheman där man tränar en del per dag, varför inte alla delar varje gång man tränar? Då slipper man bli abnormal på ett ställe på kroppen bara för att man inte orkar träna just den dagen.

Alltså;

Måndag - Ben, Mage, Bröst, Axlar, Triceps, Rygg, Biceps
Tisdag - Vila
Onsdag - Ben, Mage, Bröst, Axlar, Triceps, Rygg, Biceps
Torsdag - Vila/löpband
Fredag - Ben, Mage, Bröst, Axlar, Triceps, Rygg, Biceps
Lördag - Vila
Söndag - löpband


   
SvaraCitera

Tyrael:

träna

När du kör helkroppspass så fördelas all energi du har över hela kroppen när du tränar. Tränar du bara biceps/rygg en dag så lägger sig energin på den.

Samt att det troligen är lättare för kroppen att reparera några muskler istället för kroppens alla muskler.

Och man blir inte abnormal över en dag. 😉

Jag tycker du ska lägga mage på biceps/rygg dagen. Så kan du ta en heldag åt att riktigt pumpa skiten ur dem där benen!


   
SvaraCitera

Tyrael:

Jag fattar inte varför folk lägger ihop scheman där man tränar en del per dag, varför inte alla delar varje gång man tränar? Då slipper man bli abnormal på ett ställe på kroppen bara för att man inte orkar träna just den dagen.

För att man skall kunna träna HÅRT.


   
SvaraCitera

Mycket vila.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Jag fattar inte varför folk lägger ihop scheman där man tränar en del per dag, varför inte alla delar varje gång man tränar? Då

Jag får ofta som träningsverk (utöver den som går över med uppvärmning) i över 2 dagar efter vissa pass.
Visst kan man köra lugnare men det är svårt att förutsäga effekten som skall komma 2 dagar senare.

Annars är det väl främst då man utvecklats såpass mycket att man får svårare att se resultat av bara en övning per muskel och pass samt vill få in fler små stödmuskler och övningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måndag - Axlar, Mage
Tisdag - Vila
Onsdag - Bröst, Triceps
Torsdag - Vila/löpband
Fredag - Rygg, Biceps
Lördag - Vila
Söndag - löpband

Ben kan du lägga in varsomhelst bäst är nog fredag, men tänk på att ändå köra slut dem, de är ju kroppen största muskelgrupp. Räcker med 1 gång varannan vecka. Lång återhämtningstid


   
SvaraCitera

Katten_A:

Måndag - Axlar, Mage
Tisdag - Vila
Onsdag - Bröst, Triceps

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är fel? 😉


   
SvaraCitera

Katten_A:

Vad är fel? 😉

Att träna axlar och sedan bröst så pass tätt inpå 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ojdå gick lite för fort där hehe självklart ska det vara

Måndag - Axlar, Mage
Tisdag - Vila
Onsdag - Rygg, Biceps
Torsdag - Vila/löpband
Fredag - Bröst, Triceps
Lördag - Vila
Söndag - löpband


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera