Aviseringar
Rensa alla

Tydligt nej till begränsad invandring i Schweiz


Ämnesstartare

N3794N: "I somras röstade schweizarna i en annan folkomröstning för minskad asylinvandring. Då var stödet betydligt större fyra av fem schweizare röstade ja till hårdare asylregler."

Vad förvånad jag blir att du länkar till "friatider" - eller ok lite förvånad blev jag, förväntade mig en avpixlat-länk men jaja, same shit different name.

Saken är den att det är just detta som gör denna omröstning desto bättre - för det handlar inte bara i somras, även i februari röstade man för mindre invandringMycket glad

Men ja, när det väl kommer till kritan så har man väl inget emot den "ansvarslösa invandringen" som SDare så gärna kallar det i Sverige.

Weeaboo: Jätteflopp av storchen

Awww umad? Kul att se att ännu ett nederlag i en invandringsfråga, att ännu ett slag mot rasism sticker i ögonen på dig - trots att det inte ens berör SverigeTumme uppDu/ni kan ju alltid hoppas att du kan jubla sen om resultatet av folkomröstningen upphävsBlink

Mission accomplished typHjärta

Edit: Ok nu var inte resultatet av folkomröstningen lika intressant längre i förhållande till omröstningen i februari med tanke på att den omröstning om att minska fri rörlighet och införa strikt kvotering - där vann ja-sidan bara med 0,4 procents marginal...  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18326221.ab

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Menar du på fullt allvar att det bara är invandrare som inte får lyx och hamnar i "ghetton"? Tror du att alla som är födda i Sverige är rika och lever i lyx? Eller ska du skylla på att det är invandrarnas fel att svenskfödda inte är rika och lever i lyx?

hen syftade nog på hur de hamnar i segregerade och ganska nedgångna miljonprogram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: hen syftade nog på hur de hamnar i segregerade och ganska nedgångna miljonprogram

Mjo, men just med hen vet man aldrig - har jag märkt... Och även om det var det hen menade så verkar hen inte ha en tanke på att det är "lyx" om man kommer från ett land där det råder krig, fattigdom, brist på rent vatten, brist på någonstans att bo, risk för att förföljas för tro och/eller läggning... etc. etc. etc.

Handlar liksom inte bara om "lyx", utan även om människors värde och rättigheter, något jag tror att många av oss som bott här hela eller större delen av livet ibland har lätt att ta för givet. 

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Mjo, men just med hen vet man aldrig - har jag märkt... Och även om det var det hen menade så verkar hen inte ha en tanke på att det är lyx om man kommer från ett land där det råder krig, fattigdom, brist på rent vatten, brist på någonstans att bo, risk för att förföljas för tro och/eller läggning... etc. etc. etc.

Handlar liksom inte bara om "lyx", utan även om människors värde och rättigheter, något jag tror att många av oss som bott här hela eller större delen av livet ibland har lätt att ta för givet. 

Hjärta

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Saken är den att det är just detta som gör denna omröstning desto bättre - för det handlar inte bara i somras, även i februari röstade man för mindre invandring

Detta handlade som sagt inte om asylinvandring. Vad är det som är så svårt att förstå med det? Det är skillnad på invandring och invandring. Inte ens SvP är emot den typen av invandring som man igår röstade om i Schweiz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N: som sagt

"ok", krama du dina älsklingslänkar som "friatider" och avpixlat så hårt du kanSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

"ok", krama du dina älsklingslänkar som "friatider" och avpixlat så hårt du kanSover

Hjärta

Eller så kan jag ge dig en annan som du förhoppningsvis "godkänner".

http://www.dw.de/switzerland-votes-to-tighten-asylum-law/a-16869512


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså när folk inte är redo för mångkultur så är de inte... Man kan inte förena två extrema motpoler med varandra :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Jätteflopp av storchen åter igen. Måste vara väldigt jobbigt att gilla något det finns stenhårda belägg mot. 

Schweiz röstade emot detta förslaget ja, som tedde sig mycket extremt och kanske något omotiverat. Folk kännde av detta och röstade med vett och förstånd, nej till detta förslaget. 

Vad storchen och hans fränder kanske bör upplysas om är att den invandring de vill se till sverige är något de flesta schweizare fortsättningsvis skulle skratta åt och fråga om man var seriös. Det var nämligen inte någon asylimmigration eller "eu-migranter" som man lite finare kan kalla dem man röstade för att ta emot nej nej, utan den allt mer sällsynta typen kallad arbetskraftsinvandring av utbildade och kunniga människor som hade varit en tillgång för deras land, om de skulle få komma in eller inte.

Storchen bör även fortsättningsvis veta om att schweizare håller sig uppdaterade och betraktar frukten av invandring från tredje världen till sina omgivande länder och att inte är beredda på att åta sig det eländet än.

Schweiz har väl dessutom tidigare haft flertalet folkomröstningar om invandring där det blivit klara ja för att minska den? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schweiz ställer ju ganska höga ekonomiska krav på sina invandrare, så går ej att jämföra med Sverige riktigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Schweiz ställer ju ganska höga ekonomiska krav på sina invandrare, så går ej att jämföra med Sverige riktigt..

Fast det var inte poängen med tråden, det var mer något annorlunda, en variation mot en o annan "invandring minskas"-tråd.

Att det sen visar sig sticka betydligt mer än väntat i ögonen på SDare är en bra bonus, och samtidigt lite förvånande, trodde inte dom tog hårt på när andra länder röstar på emot (kraftig) minskning av invandringenMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera