Aviseringar
Rensa alla

Tyska eller Franska?


höna

Tickstart:

du kan va fin +_+

sån gentleman+_+


   
SvaraCitera

höna:

sån gentleman+_+

du är skum :$$$ va har hänt!


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

du är skum :$$$ va har hänt!

meh va ja e ju ba snäll[blush]


   
SvaraCitera

höna:

meh va ja e ju ba snäll

xD ja ja märker de![blush] du kan säja, vad har hänt +_+ har du..... :$$$$


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

xD ja ja märker de! du kan säja, vad har hänt +_+ har du..... :$$$$

nä ja hante knullat +_+ kan bli dum igen
va vill du mig


   
SvaraCitera

sluta [blush] aw så himla gulli!!!!!


   
SvaraCitera
höna

:3


   
SvaraCitera

Franska.


   
SvaraCitera

Tyska.

Stört tacksamt att få bra betyg i.


   
SvaraCitera

Tyska är bättre att kunna, men franskan är nog något lättare att lära sig.


   
SvaraCitera

Tror tyska är lättare, jag har läst tyska ett år [crazy]
Är inte intresserad av språk för den delen heller.


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att du ska förvirra franska och italienska om du pluggar dem samtidigt. Men iallafall, tyska ska vara lättare att lära sig. Franska är ett av de svåraste romantiska språken att lära sig (jag talar spanska ganska bra och pluggat franska i ett år). Jag skulle välja tyska. Men jag hatar hur franska låter, så..


   
SvaraCitera

Om man ser till hör- och läsförståelse samt vokabulär borde tyska vara rätt enkelt i början då det är mycket som påminner om och liknar svenskan. Franskan har en del likheter med engelska, vilket kan underlätta. Men hörförståelse är inte det lättaste i början då fransmän pratar snabbt samt skippar och binder ihop många ord för att få ett bättre flyt i språket (och för att de är lata). Om man ser till grammatiken är tyskan nog det svårare språket.


   
SvaraCitera

tvivlar på att det ena är lättare än det andra
de flesta säger att tyska är lätt, men det finns så många knasiga regler som kan ställa till det så jag håller inte med om det
å andra sidan har jag inte läst franska så kan inte göra en rättvis jämföring

men men

jag röstar på att du ska läsa tyska [smile] franska låter så äckligt smörigt så jag spyr på det


   
SvaraCitera

lisamiranda:

tvivlar på att det ena är lättare än det andrade flesta säger att tyska är lätt, men det finns så många knasiga regler som kan ställa till det så jag håller inte med om detå andra sidan har jag inte läst franska så kan inte göra en rättvis jämföringmen menjag röstar på att du ska läsa tyska franska låter så äckligt smörigt så jag spyr på det

Franska har också så många konstiga regler som inte alltid stämmer. Också, 1/2 av bokstäverna i ord ska inte uttalas.. det blir jättejobbig att veta vilka man ska uttala och vilka är tysta.


   
SvaraCitera