Aviseringar
Rensa alla

U2 på Ullevi, bäst eller pest?


Issen
Ämnesstartare

Ja jag är då nöjd i alla fall, de absolut bästa jag varit med om tror jag och efter många glädjehopp i kroppen och tårar över hela ansiktet vid vissa låtar som With or without you är jag så fruktansvärt nöjd.

Stod i den inre cirkeln ett par meter från scenen och nästan rakt under en av broarna som som då och då spatserade ut på... otroligt häftig scen, inte utan alla ljuseffekter, då såg den mest ut som ett ett stort ufo som landat mitt i Ullevi och sträckte sig bra högt över läktarna men väl igång va de så tokigt häftigt.

Efter konserten när jag gick ut och var helt tårdrypt av glädje lutade sig även en av bandets roddare och lämnade över deras spelschema för kvällen till mig... de va ju inte direkt Bonos glasögon men fortfarande... [smile]

Så, ni som var där eller hörde ändå eller nåt, vad tycker ni om helgens 2 konserter?

Bild026.jpg


   
Citera
Issen
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Bra att det var bra :>
personligen tycker jag att u2 är jättetråkiga, men det är ju högst subjektivt


   
SvaraCitera

U2 är ett fantastiskt band! och jag bara längta att kolla igenom alla youtube klippen om när dom var i ullevi för några timmar sedan.
SÅ J*VLA BRA ASSÅ!!

min personliga favorit var BEAUTIFUL DAY! så nice! [love]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Vincenco:

min personliga favorit var BEAUTIFUL DAY! så nice! [love]

Vet inte vilken jag säger som bästa, men jag kunde inte hålla tillbaka gråten vid Stay och With or without you


   
SvaraCitera

Issen:

With or without you

den är riktigt bra! [love]

spelade dom Magnificent? från deras senaste platta?


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Vincenco:

spelade dom Magnificent? från deras senaste platta?

Yes, båda kvällarna tror ja


   
SvaraCitera

Issen:

Yes, båda kvällarna tror ja

okej, tyckte du om den låten då? [crazy]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Vincenco:

okej, tyckte du om den låten då? [crazy]

Den är okej, fast den enda låten jag tycker är riktigt riktigt bra från senaste är moment of surrender.

Här har du


   
SvaraCitera

Issen:

är moment of surrender.

jaa den är helt [y]
där är ju beautiful day [party]


   
SvaraCitera

Ville varit där, verkade mäktigt och awsomeigt (även fast jag inte gillar U2 ehehehe).


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

McLuver:

Ville varit där, verkade mäktigt och awsomeigt

Det var galet... och så hög som scenen va så måste man ju sett hela ljusshowen närmsta kilometerna från Ullevi


   
SvaraCitera

Gillar U2 väldigt mycket, lite avis, fast bor inte i Göteborg, tror dessutom billjeterna var dyra right?? fan vad coolt det hade varit att se dom live. [cry]


   
SvaraCitera

Är svag för deras singlar. [cool]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Ricochet:

Är svag för deras singlar. [cool]

Deras singlar är ju generellt helkassa, Dicotheque, Vertigo, Elevation, Get on your boots, inge bra låtar... framförallt inte sistnämnda som sågats sönder sen den släpptes och är ett svart streck på konserterna [smile]


   
SvaraCitera