Aviseringar
Rensa alla

Ubuntu is evil


Ämnesstartare

>Installera Ubuntu
>Problem under installation
>Ubuntu säger "you should reboot"
>Reboot
>Datorn bootar aldrig fullt ut utan stannar vid en svart skärm
>Testa om och om igen
>"CPU FAN ERROR"
>Min dator är stannar vid den svarta skrämen igen

Ubuntu - it just works!


   
Citera
Åtta

Tråkigt att det krånglar, men du får nog ge oss lite mer att gå på. Vilken version av Ubuntu försökte du installera? Vilket medium använde du (cd, usb-minne, nätverk, etc.)? Vad var det för problem som uppstod? Vad har du för dator (eller om det är ett eget bygge, vilka komponenter består den av)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte riktigt ute efter att få hjälp, mer utav en diskussionstråd.
Jag har redan frågat och sökt på diverse forum men ingen tycks kunna fundera ut vad som har hänt eller hur jag kan lösa det.
Men, ytterligare hjälp är såklart alltid uppskattat:
Ubuntu 10.10
LiveCD
The partions were unable to inform the kernel. Probably because the partion is in use. Old partion will remain in use. You should reboot before performing further changes.
Så jag ostartade datorn och efter första BIOS skärmen så blir skärmen svart (men är fortfarande igång) och ingenting händer. Jag har testat att starta om ett flertal gånger, med eller utan LiveCDn i. Ingenting förändras förutom att det här med fläkten till CPUn kom upp efter ett antal reboots.
Den är ett bygge, men vilka komponenter den består av vet jag faktiskt inte. Den är ursprungligen inte min.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milk:

Ingenting förändras förutom att det här med fläkten till CPUn kom upp efter ett antal reboots.

Om den slutat boota via cd så beror felet nog inte på ubuntu utan på din dator min vän. Kanske är din fläkt faktist skadad och bios hindrar dig från att forsätta boota?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om den slutat boota via cd så beror felet nog inte på ubuntu utan på din dator min vän. Kanske är din fläkt faktist skadad och bios hindrar dig från att forsätta boota?

Den tanken har slagit mig.
Det som gjorde att Ubuntu inte fungerade är inte relaterat med min CPU och att den där svarta skärmen skulle dyka upp PRECIS den gången jag startade om min dator är osannolikt, är det inte?
En annan version kanske skulle vara att Ubuntu krånglade så att jag fick fram den svarta skärmen och att min CPUfläkt svek mig först den gången jag fick en notis om det. Kanske för jag för hysteriskt startade om min dator gång på gång? Kan det vara relaterat?
Fast jag är inte så datorkunnig, så vad vet jag. Men vad tror ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milk:

Men vad tror ni?

Jag har svårt att tro att ubuntu skadat din hårdvara. Om du själv skadat den vet jag ej.


   
SvaraCitera

Osannolikt betyder inte omöjligt; jag kan garantera dig att problemet är din hårdvara. Att den valde att lägga av samtidigt som du pillade med Ubuntu är olyckligt, men finns det något samband mellan de två så är det snarare att hårdvarufelet orsakade Ubuntus problem än vice versa.


   
SvaraCitera