Aviseringar
Rensa alla

ubuntu+ spotify


Ämnesstartare

Hallo
Har fått ett litet problem med spotify.
Kör spotify för windows genom wine i ubuntu, Funkar felfritt på min dator. Har nu installerat ubuntu på min pappas dator.
Problemet är nu att varje gång det blir reklam på spotify så krashar ljudet, brusar lite sen måste jag starta om Spotify.

Har senaste versionen av Ubuntu och Wine.

Några förslagg vad det kan vara för fel?


   
Citera

Vilket konstigt fel! Jag körde Spotify+Ubuntu och hade aldrig några problem.
Borde inte vara själva ljudet i reklamerna. De lär ju vara samma format och kvalitet som resten. Annars kunde det ju vara så att de körs i ett format som datorn inte klarar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadu, har ingen anning ;/ Vet inte om det kan ha något att göra med drivrutinerna till ljudkortet eller något med högtalar systemet. Allt annat ljud funkar ju prima, det gäller även annat streamat ljud.

Efter att ha provat lite så fuckar ljudet upp sig efter ett tag även om det inte kommer reklam, efter 5 låtar ca, på spotify alltså.

Något med wine som är fel är väl min första tanke, men har ingen anning om hur jag ska lösa det ;/


   
SvaraCitera

Sen om du kan uppdatera ditt system, och gör det i sådana fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spotify verkar göra så ibland, både i windows och ubuntu för mig, och windows för mig tjej på hennes dator, kommer upp "there seems to be a problem with your soundcard" eller något sånt i spotify, för mig räcker det dock att klicka på en ny låt, provat att ta bort och ladda ner en ny version?


   
SvaraCitera

Alfen:

provat att ta bort och ladda ner en ny version?

Spotify ska uppdatera sig själv, så det ska egentligen inte göra något vettigt att installera om. Dock är det ju inte första gången Spotify har tardat sig iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Spotify ska uppdatera sig själv, så det ska egentligen inte göra något vettigt att installera om. Dock är det ju inte första gången Spotify har tardat sig iofs.

var därför jag tänkte att man skulle ta bort det, många inställningar sparas ju när man bara uppdaterar
långtifrån första ja...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, får se hur jag ska lösa det.
Dom går säkert tillbaka till windows ;(


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Dom går säkert tillbaka till windows ;(

Dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Dom?

Är ju på mammas o pappas dator problemet är 😉

Vid minsta sak dom inte fattar så ringer det och man får höra
"duu allt var ju mycket bättre än du la in det där ubunto på datan"[tired]

Dom verkar tyvärr ha glömt alla problem dom hade med tidigare windows, drivrutiner som ej funkade, helvete att ställa in skrivaren osv.. suck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify har tardat sig för mig många gånger, sedan jag bytte till Ubuntu. Det enda som har hjälpt är när jag installerat om hela skiten.


   
SvaraCitera
Åtta

jakaerstark:

Vid minsta sak dom inte fattar så ringer det och man får höra
"duu allt var ju mycket bättre än du la in det där ubunto på datan"[tired]

Säg åt dem att köpa sig en Windows-licens och support då. Så slipper du höra deras tjat. [smile]


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Är ju på mammas o pappas dator problemet är 😉

Ah. Men flusha ~/.wine, installera igen och se om det fungerar efter det :/


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera