Aviseringar
Rensa alla

Udda musiksmak


Ämnesstartare

So there I was, walking out in the rain, listening to my favorite music and making merry.

Sedan helt plötsligt får jag höra sångtexten "I'm happy, i'm carefree AND I'M GAY".

My face 😐

Bakgrundsstory: Jag är straight, men får ofta höra att min musiksmak är rätt gay, vilket jag ofta nonchalant förnekar.

Dock ledde det till att jag började fundera om vad andra människor har för udda musiksmaker. Även om man är en person som gillar mainstreammusik så kan man likt Amanda Jensen som jag hörde prata som sommarpratare i P3 lyssna på lite udda musik. I hennes fall var väldigt gammal blues (bland annat, men det var tydligast).

Själv är jag främst intresserad av elektronisk musik som house och så, men även om jag inte känner många som lyssnar på just min sorts house så finns det ändå miljontals fans utanför Sverige. Däremot så gillar jag även gammal diskomusik, och inte bara sån som blivit populär och man kommer ihåg genom filmer osv (så som Stayin' Alive av Bee Gees) utan verkligen allt inom genren. Likt Amanda Jensens smak så känns det i mitt fall som att väldigt få fortfarande lyssnar på sånt och ifall de gör det så är de knappast lika unga som jag är.

Har ni någon egen musiksmak som ni känner er helt ensamma om att tycka om?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

elektronisk musik


   
SvaraCitera

Sarastus:

elektronisk musik

grunt är ganska bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

grunt är ganska bra

Helt klart.


   
SvaraCitera

Sarastus:

Helt klart.

har inte fastnat till 100% pga anledning oklar.

gillar dessa bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

gillar dessa bättre

Dominick har mycket intressanta projekt, framförallt hans BM. Kika in Devil's Dung och Ash Pool.


   
SvaraCitera

Sarastus:

Ash Pool

haha, gillar last.fm-taggen "melodic skater punk black metal" som de är taggade med. ska kolla in dessa projekt, bra tips verkar det som. tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Har ni någon egen musiksmak som ni känner er helt ensamma om att tycka om?

Hej! Mitt första inlägg här och jag är ganska ensam om att tycka om klassisk musik även om många av mina kompisar tycker om det så tycker många andra kompisar det är rätt udda, vilket det är i dagens Justin Bieber samhälle. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warja:

vilket det är i dagens Justin Bieber samhälle. [crazy]

Har inte hört någon som gillar Justin Bieber, spelas det ens på svensk radio?


   
SvaraCitera

Warja:

även om många av mina kompisar tycker om det så tycker många andra kompisar det är rätt udda

Kan hålla med till viss del. Jag är inte så förtjust i den klassiska stilen men Mozart ect, men som jag tagit upp i en annan tråd är jag ett stort fan av Moviescore [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Sedan helt plötsligt får jag höra sångtexten "I'm happy, i'm carefree AND I'M GAY".

My face 😐

Jag tror jag har lätt humor just nu. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Har inte hört någon som gillar Justin Bieber, spelas det ens på svensk radio?

Gå in på Youtube och Justins onska attackerar dig ÖVER ALLT! [cry]

FreeWay89:

Kan hålla med till viss del. Jag är inte så förtjust i den klassiska stilen men Mozart ect, men som jag tagit upp i en annan tråd är jag ett stort fan av Moviescore

Till viss del? Utveckla dig. Mozart är easy listening. Bach är fucking Barock'n'Roll! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moss Icon och Kissies nya låt.


   
SvaraCitera

Warja:

Till viss del?

Ja asså jag finner inte just Mozart och co tillfredställande. Men själva klassiska andan har ju dragit sig vidare till filmmusiken som jag däremot gillar väldigt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Ja asså jag finner inte just Mozart och co tillfredställande. Men själva klassiska andan har ju dragit sig vidare till filmmusiken som jag däremot gillar väldigt mycket.

Om du gillar filmmusik borde du lyssna på Gustav Holst, Mahler och Beethoven. Så mycket inspiration får filmmusikkompositörerna från de gamla godingarna. [crazy] John Williams och James Horner gillar jag bland filmkompositörerna [bigsmile]


   
SvaraCitera