Aviseringar
Rensa alla

Udda studieteknik?


Ämnesstartare

Haft hemstudie dag idag, och har inte alls övat på franskan i helgen.(Jag har en delstegsredovisning imorgon.)

Så det jag gjort är att jag suttit i soffan och spelat igenom gamla spel på x-boxen, och varje gång jag klarat en bana har jag läst igenom dom typ... låt oss avrunda till 100 glosor jag har.

Nu hur konstigt är det att jag kan nästan allt genom att göra så hör? [tard]

ÄNDRAT 2010-10-11 14:45

ÄNDRAT 2010-10-11 14:48
Haft hemstudie dag idag, och har inte alls övat på franskan i helgen.(Jag har en delstegsredovisning imorgon.)

Så det jag gjort är att jag suttit i soffan och spelat igenom gamla spel på x-boxen, och varje gång jag klarat en bana har jag läst igenom dom typ... låt oss avrunda till 100 glosor jag har.

Nu hur konstigt är det att jag kan nästan allt genom att göra så här? [tard]

ÄNDRAT 2010-10-11 14:49
Blev visst lite fel när jag ändrade hör till här >.<


   
Citera
Åtta

Låter som en jättebra idé. Önskade att jag kunde genomföra de saker jag måste göra på ett liknande vis.


   
SvaraCitera

Ignorant:

Nu hur konstigt är det att jag kan nästan allt genom att göra så hör?

om man kopplar samman något man ska lära sig med ett mentalt schema (ett minne) som man känner till bra så hittar man enklare informationen eftersom man har ett större spektrum att associera till, så det är egentligen inte särskilt konstigt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

så det är egentligen inte särskilt konstigt.

Åtta:

Låter som en jättebra idé.

Hurra, jag gjorde något rätt för en gångs skull [bigsmile]


   
SvaraCitera

Bra teknik för att plugga tbh.

Hur väl du kommer minnas dem sen är en annan sak då, simplifierat, har du tillfört ett nytt stimuli innan ditt arbetsminne har hunnit processa det som ska lagras i långtidsminnet och det finns risk att du minns sämre. Sedan så kommer det troligtvis göras minneskopplingar mellan det du lärt dig och spelande så att du minns mycket bättre när du är i en sådan miljö än när är i klassrummet du ska skriva ditt prov.

Värd uppoffring dock, speciellt när det bara är 100 glosor och inte 500 sidor som ska läsas [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en konstig studieteknik i historia. udda är bra. får en att komma ihåg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

när du är i en sådan miljö än när är i klassrummet

Låter ganska awesome, eftersom jag nu spelar Indiana Jones xD Så fort jag kommer ner i ett gammalt tempel kan jag franska [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag pluggar typ på det sättet med. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Jag pluggar typ på det sättet med. [y]

Ganska underbart^^ Särskilt om man har en massa grön té också 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som en najs studieteknik.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

önskar att jag hade haft en annan teknik än "shit, uppsatsen som ska in imorgon har jag inte ens börjat på! bäst jag börjar nu"-tekniken [blush]


   
SvaraCitera
kachin

brukar tatuera in alla glosor jag har på kroppen


   
SvaraCitera

tjuvkikar alltid på kachin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Ganska underbart^^ Särskilt om man har en massa grön té också 😛

Jo, lite så. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Jo, lite så.

Bara lite? [surprised] Vad är bättre?[rolleyes]


   
SvaraCitera