Aviseringar
Rensa alla

Üpp i vikt!!?


Ämnesstartare

ChickiBull:

Tror att man ska äta sent istället. Dem som bantar ska ju helst inte äta nått efter kl17 eftersom man är still på natten å inte bränner kalorierna man får i sig.

Man kanske ska gå med i viktväktarna och göra tvärt om

haha viktväktarna [bigcheers] bra grejer xD

hmm, det är nog sant!! Jag går direkt till skafferiet och tar en macka med MYCKET hasselnötsmassa!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

My dreams are her:

Ett annat sätt är ju att äta mycket pasta och köttfärsås och träna en del så du får muskler, och som alla borde veta väger muskler mer än fett.

aaa, för då blir det fint fett/muskler (Y) 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

iosib:

ät massvis med nötter, drick fetmjölk till maten, ha smör i pastan, etcetera, etcetera. många bäckar små

olivolja i pastan (Y), mjölk är iförsig äckligt..
nötter är gott ibland, men typ chokladnötter, sånna där vid naturgodiset, dom är asgoda!!


   
SvaraCitera

gå till en dietist. jag vet också att det är bra att typ tvinga i sig en sked med olivolja varje dag, låter vidrigt men jag har hört det från min kompis som har samma problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

gå till en dietist. jag vet också att det är bra att typ tvinga i sig en sked med olivolja varje dag, låter vidrigt men jag har hört det från min kompis som har samma problem.

okej, det låter väldigt äckligt men jag ska testa


   
SvaraCitera

butterfioon:

okej, det låter väldigt äckligt men jag ska testa

jaaa försök, ta jättefort och svälj ner det som medicin typ[y]


   
SvaraCitera

butterfioon:

nötter är gott ibland, men typ chokladnötter, sånna där vid naturgodiset, dom är asgoda!!

ät en näve sådana mellan varje måltid!


   
SvaraCitera

Det är verkligen roligt hur okunskapen flödar här inne.

"Ät mer så går du upp... blablabla... enkel ekvation"
[bigsmile]

Det funkar inte så får vissa, så enkelt är det. Jag är själv 173 cm lång och väger cirka 50 kg, och jag KAN INTE gå upp i vikt hur mycket jag än äter. Trots ett BMI på under 17 mår jag inte fysiskt dåligt på något sätt. Däremot mår jag psykiskt dåligt av okänsliga personer som fäller sina "ät upp dig"-kommentarer konstant utan att över huvud taget tänka på hur det känns.


   
SvaraCitera

Jag hade samma problem när jag var yngre, vägde 48 kg till 1.77 tills för typ 1½ år sedan då jag börja käka mirtazapin, gått upp till 70-75kg sedan dess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exiled:

Jag hade samma problem när jag var yngre, vägde 48 kg till 1.77 tills för typ 1½ år sedan då jag börja käka mirtazapin, gått upp till 70-75kg sedan dess.

Vad är mirtazapin? [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

butterfioon:

Vad är mirtazapin?

Antidepressiv medicin. En vanlig biverkning är viktökning.

För vissa är det jättesvårt att gå upp i vikt, men man kan åtminstone försöka med en hel del olika trick. Sportar du mycket? Dra ner på det, eller se till att du får i dig mer än vad du gör av med. Många går upp i vikt av p-piller, eller, inte pillrena i sig, men ökad aptit är en mycket vanlig biverkning.

Jag gick upp massor i vikt när jag var 14 och började med p-piller, direkt ur en anorektisk diet till en massa godis och härligheter. Lade på mig typ 10 kilo.


   
SvaraCitera

butterfioon:

Vad är mirtazapin? [crazy]

Antidepp. Har det dock inte mot depression, fått det mot social fobi, har hjälpt rätt så bra mot det tycker jag.

Viktuppgången var bara ett plus för min del tyckte jag. Har stannat runt 70-75 kg och är rätt nöjd med den vikten. Hade varit hos en dietist tidigare och försökt få ordning på vikten men det var stört omjöligt fastän jag åt som dieten rekommenderade, trodde jag skulle spy efter varje måltid så mycke som jag proppade i mig.

Är rädd att jag kommer gå ner i vikt igen om jag slutar med den.


   
SvaraCitera

Pasta + Italienare = tjock! pasta makes u go FATTY FATT![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Pasta + Italienare = tjock! pasta makes u go FATTY FATT!

Mmmmmmmmmmmmmmmm - pasta [love]


   
SvaraCitera

På hälsokostbutker brukar det finnas proteinpulver som du kan köpa för att gå upp i vikt! Det är egentligen till för de som tränar och behöver extra kalorier, men tränar du inte speciellt mycket så blir detta bara ett överskott som får dig att öka i vikt 🙂


   
SvaraCitera

butterfioon:

Mmmmmmmmmmmmmmmm - pasta

nja de duger!


   
SvaraCitera

Pasta, bröd, ris, potatis. Moffa i dig kolhydrater.
Feta såser och dressingar.

Jag vet inte hur nyttigt det är att trycka i sig fett, det är ju inte asbra att höja sitt kolesterolvärde en massa.
Bäst vore kanske om du frågade en kostexpert.


   
SvaraCitera