Aviseringar
Rensa alla

ugnjävel


Ämnesstartare

min ugn är jättedålig den är kall. jag försökte göra mat i den men gick inte [sad]

föredrar ni microugn, vanlig ugn, kakelugn, vedspis, spritkök eller brasa när ni lagar mat?


   
Citera

vanlig ugn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micro. [blush]


   
SvaraCitera

Beror på hur mycket tid jag har att prioritera på matlagningen och även vad jag är sugen på. Vill jag laga något så spelar det egentligen ingen roll vilken metod som används. Brukar använda den som ger bäst resultat eller vad som står i receptet. Exempel vill jag ha korv och mos så använder jag vår spis.

I fallet med mikrovågsugn är det ett mycket snabbt sätt att värma mat på dock har jag svårt får potatis som är mikrat efter som den blir konstig och tappar smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micro... Är lat... Helst lagar jag inte mat alls äter flingor istället^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

många säger att en induktionshäll är bra. jag vill inte veta av sådant fjant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Helst lagar jag inte mat alls äter flingor istället^^

mm jag med mvh orkar inte äta

My dreams are her:

I fallet med mikrovågsugn är det ett mycket snabbt sätt att värma mat på dock har jag svårt får potatis som är mikrat efter som den blir konstig och tappar smak.

hmm har bara värmt bakpotatis i micron, då har den inte blivit konstig.

amsi:

många säger att en induktionshäll är bra. jag vill inte veta av sådant fjant.

det verkar underligt


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

hmm har bara värmt bakpotatis i micron, då har den inte blivit konstig.

Det må handla om en smaksak men att mikra gårdagens potatisgratäng t.ex. är inte gott enligt mina smaklökar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju alldeles på vad man skall tillaga. Men micro använder jag typ aldrig för att laga mat. Möjligen tina fruset kött osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det storkok så är ju vedspis bäst tycker jag.
Är det sås eller nåt annat som kräver lite precision så är en vanlig elspis enklare.


   
SvaraCitera