Aviseringar
Rensa alla

Uh, en fråga


Ämnesstartare

Hur mycket får man själv hata en annan människa? Och hur mycket får man själv bli hatad av andra människor?

Finns det en gräns?


   
Citera

man får hata hur mycket som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv skulle jag svara nej, det finns ingen gräns. Men hur hatet gör sig uttryck - där finns det gränser!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valter:

Men hur hatet gör sig uttryck - där finns det gränser!

God poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hata på du, men ha en bra anledning till det.


   
SvaraCitera

om man får hata ser jag inte varför det skulle finnas en gräns för hur mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MAN KÄNNER JU SJÄÄLV NÄR DET BLIR OSUNT MYCKET


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om man får hata ser jag inte varför det skulle finnas en gräns för hur mycket

Jag menar, hur arg och hatisk får man bli åt andra innan man förstör sig eget liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

MAN KÄNNER JU SJÄÄLV NÄR DET BLIR OSUNT MYCKET

Var tar man vägen sen, då när det blivit osunt mycket? Försvinner man sen?


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Jag menar, hur arg och hatisk får man bli åt andra innan man förstör sig eget liv?

aha.. men på ett vis har man väl själv förlorat så fort man börja hata någon, då stjäl den ju ens energi typ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar vem jag vill hur mycket jag vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

aha.. men på ett vis har man väl själv förlorat så fort man börja hata någon, då stjäl den ju ens energi typ..

Men hur kommer man bort från det då? Jag menar, det är ju lätt att komma in i det - att hata. Men desto svårare att komma ur det.

Så har jag tänkt på en annan sak; om man hatar 1 person, då är det jätte lätt att få taggarna utåt och vara uppkäftiga mot andra personer också? Eller är det bara jag som är konstig och hyperkänslig?

Borde verkligen sluta fundera så mycket på sånt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Var tar man vägen sen, då när det blivit osunt mycket? Försvinner man sen?

nej då skärper man till sig, tokjänta


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Men hur kommer man bort från det då? Jag menar, det är ju lätt att komma in i det - att hata. Men desto svårare att komma ur det.

jag vet inte riktigt... att hata någon är ungefär som att älska, det är så svårt att säga om det är på riktigt förrän efteråt, och knappt ens då. jag antar att man får försöka undvika personen och hoppas och tro att tiden läker alla sår och det går över

Zeppelin:

Så har jag tänkt på en annan sak; om man hatar 1 person, då är det jätte lätt att få taggarna utåt och vara uppkäftiga mot andra personer också? Eller är det bara jag som är konstig och hyperkänslig?

hmm.. brukar nog inte låta det gå ut över andra... om jag gör det är det typs randoms på um[blush]
fast tror ej att du är konstig, vet många som är sådär. jag har nog bara hittat ett annat sätt att uttrycka ilskan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns väl ingen gräns så länge du inte skadar en annan människa eller blir skadad av nån


   
SvaraCitera